onsdag 27 april 2011

Åh, vad jag är glad...

...att det är vår!!!
Trots pollen, andningssvårigheter, kliande ögon och trötthet!!!
Idag har jag och en vän suttit ute på denna baksida och hon sa med förundran i rösten:
-När man sitter ner och sliper se hustaken längre bort så är ju detta en oas!!!
Jag håller med!
Vår lilla plätt är så lagom!!! Man kan gå barfota och känna gräs under fötterna!
Å andra sidan så tar det bara 3 minuter att klippa gräsmattan!!!
************************
I morgon tänker jag försöka mig in i Paradiset igen.
Jag vill få färdigt Carinas utmaning och om jag inte ens är i mitt syrum
så lär det inte hända så mycket på den fronten!
Hur härligt det än är att sy med Kaffe Fassett tygerna så vill
jag nämligen komma igång med detta:
http://fredashive.blogspot.com/2011/02/scraptacular-tutorial-for-family.html.
Jag vet inte hur många gånger jag suttit och ritat mönster med enkla kvadrater
och rektanglar och detta måste väl vara något av det enklaste att sy,
men inte har jag gjort denna versionen.
Tack Jennyhttp://tankaromtyg.blogspot.com/ som delade med dig när du hittade en rolig idé!
Nu undrar jag:
Finns det fler som har lust att sy 
en så´n här kvilt???
Vi skulle kunna bestämma att vi 
visar upp dom på våra bloggar
en speciell dag. 
Jag ska iaf sy och om allt går som 
jag vill så visar jag min den 6/6-11!
Oj, nu var jag lite kaxig, men jag behöver ha lite utmaningar för att
få någonting alls gjort för tillfället!!!
***********************************************
Efterlyser någon som vet vad denna blomma heter.
Jag köpte den för ett år sedan av en försäljare som inte alls visste vad det var.
Jag vill köpa flera!
***************************************
Fotboll i kväll!!!
Halvlek just nu!
Urtråkig match mellan Real Madrid och Barcelona.
Hoppas andra halvlek blir bättre!
*******************************
Ha det gott!!!
Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Hejsan Maja vännen! Det är en krysanteum, spindelkryss om jag inte minns fel! Min mams hade blomsteraffär ett antal år...kram!

    SvaraRadera
  2. Rolig utmaning men törs inte bestämma än om jag är med. Måste bli klar med min rödsvarta till just det datumet = sonens födelsedag. Men om jag sätter lite fart så KANSKE jag kan vara med.
    Viva Barcelona som vann med 2-0. Såg faktiskt större delen av 2:a halvlek.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med, skönt att glaciärtäcket släppt taget:-) Kul med sytillsammans-variant men här är sytid verkligen en bristvara just nu. Kanske 6/6 2012?? Lycka till! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Nu vet jag varför jag aldrig blir färdig med mina quiltar.... det är alldeles för roligt att börja på något nytt :-) ! Och det här låter jättekul, framför allt som jag kan göra vilken storlek jag vill, kanske hinner jag bara göra ett kuddfodral eller två innan den 6 juni, men det är väl ok det också??? Kram Annika

    SvaraRadera
  5. "Åh, vad JAG är glad..." över Kaffe Fassettygerna som damp ner i mitt brevinkast igår. TUSEN TACK Maja!
    Kommer att visa vad som blev av dessa härligt färgsprakande tyger då det är sytt av dem.

    SvaraRadera
  6. Jätteläcker quilt!! Kan tänka att det blir en här hemma, men jag törs inte lova nått ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. tom jag funderar på att vara med på den utmaningen... Jag har linjalerna :-)
    /Jessica i Nyköping

    SvaraRadera