lördag 9 april 2011

Pingelträff och björnspår!

Tänk vad konstiga en del dagar blir!
Upp i morse, full av energi och arbetslust!
Pingelträff!!!
Vi började med lite "Visa och berätta".
Gun hade gjort bordstabletter utav förra gångens "Försvinnande
 9-ruta". Helt underbara tycker jag som älskar "Hunky Dory" 
som denna serie från Moda heter.

Sedan sydde dom så att man nästan kunde ta på deras koncentration!
Alla hann så långt så att de vet vad som ska göras för att få klart sitt arbete hemma.
Att sy dessa Remsblock är så roligt så att arbetet nästan gör sig självt!
4 timmar går så snabbt!
Nu väntar ett antal veckor tills det är Pingelträff igen.
Det är lite synd! 
Den energin det ger att träffa dessa damer kan man komma långt med!!!
******************************
Väl hemma stoppade jag näsan i fel doft och fick en SHR-reaktion och 
var tvungen att ta min extra allergimedicin!
Efter att nu ha sovit i 3 timmar ska jag nu förhoppningsvis ha en lugn kväll.
Jag tänker testa Anettes mönster på halsduk som hon visade för några veckor sedan!
**************************************
Innan jag säger hej då vill jag bara visa vad
 KM hade fått för bild på mobilen tidigare i dag:
Tydligen hade svärmor och hennes man haft besök av "nalle" 
uppe vid stugan strax söder om Mora!!!
Bilden är ju inte jättebra,
 men man får ju lite känsla för hur stora de är när nycklarna 
ligger bredvid som jämförelse!
Den vill man inte möta på vägen ut till dasset!!!
**************************
Ha det gott!

Kram Maja



5 kommentarer:

  1. mysigt med pingelträff.
    dagen här har bestått av möbelslipning och lite grundmålning

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag gillar blocken ni sytt idag. Jag har också sovit en lång lur idag, 2 kvart på lilla visaren men det beror inte på sjukdom utan att det blev sent igår. Har snott mig lite sytid också idag. Mail om tråden kommer om en stund.

    SvaraRadera
  3. Kul med pinwheelblock av remsor.
    Har börjat på ett nytt projekt :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt block, är det svårt? Börjar mer o mer vilja ta tag i alla rester som man har, särkilt nu efter Evas kurs jag var på! Kram.

    SvaraRadera
  5. Härlig sömnad!!! Nu börjar det klia i fingrarna på mig...men jag måste allt sy klart det jag påbörjat först ;)
    Förhoppningsvis vill nog inte Nalle stöta på nån på väg till dass heller så den håller sig nog undan ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera