fredag 9 december 2011

Det känns så segt...

...hela förmiddagarna.
Jag hamnar i soffan och läser bloggar och
glor på Eurosport.
Har jag tur så blir det lite Skype och kanske får jag
upp farten någon gång på eftermiddagen!
I dag såg jag denna:
och kände att det kunde vara något att "leka" med.

När jag väl fick fart på "maskineriet" så blev det dessa.
Jag har lite mer tyg så att den kan bli lite större,
men detta är dagens sömnad.
Det är ju inte längesedan som jag sydde en annan med samma
mönster fast med en annan tygutläggning.
(Bara lukkekanten saknas) 
Mönstertygerna fick jag genom ett tygbyte med Jenny
http://tankaromtyg.blogspot.com/
Mallen har legat i flera år och så "vips" 
så blir den använd två gånger på mindre än
två månader!!!
****************************
"Tomten" kom idag,
eller Snögubbarna kom idag!!!
Tack Märit J!!!
Det värmer verkligen att du tänkte på
mig när du var ute på resa!!!
OCH
Vilka godingar!!!!
*****************************
Undrar just om jag ska sy på lukkekanten
 på den vita Kaleidoskopkvilten, 
eller ta tag i några stickor!!!
Måste nog fundera på det en stund.
Kram på er!
Maja


6 kommentarer:

  1. Inte har jag tänkt på att en så intensiv grön färg skulle bli så snygg till sunkissedtygerna. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken goding till vän vi har du och jag!!.....Bra jobbat idag ,,och Maria ,,det är bara kolorna som är sega,,inte du och inte jag!!Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också den mallen ....
    Ursnyggt med grönt och rosa!
    kram

    SvaraRadera
  4. Härliga quiltar, så olika men ändå lika!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Jätteläckra båda två!
    Sydde en kaleidoskopkvilt till barnbarnet när han var baby men använde bara sex "tårtbitar".
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den vita kvilten fastnade jag mest för! Ursnygg!
    Fin present du fick!
    Kram Mia

    SvaraRadera