lördag 3 december 2011

Snacka om utmaning!!!!

Jag älskar utmaningar och BUS!!!
Tycker att det är ett bra och kul sätt att flytta sina gränser, 
testa och se hur man ska klura ut en lösning på ett oväntat problem.
När Evaj skickade sina tyger till mig
tyckte jag inte att det fanns någon lösning!
Ett tag funderade jag på om jag skulle skicka tillbaka dom 
och be henne skicka dom till någon annan! 
En brun jul?!?
Hos oss är julen blå, silver och vit!
I köket kan den få vara lite röd, vit och grön, men brun???
-NEJ!!!
Tiden gick och en fredag kväll Skypade jag och Lizzan
Jag skrev något i stil med att jag var tvungen att fixa Evaj´s utmaning.
-Vadå? sa Lizzan 
och jag beklagade mig över total idétorka och
att det inte var "mina" tyger.
Då skriver hon två meningar:
-Du gillar väl att brodera?
(ja, fast jag är inte så duktig).
-Gillar inte du snögubbar?
(JO; jag älskar snögubbar)!!!!
Jag vet inte hur snabbt jag fick fram oblekt bomull
och blyertspenna!!!!
(jag har faktiskt flera olika pennor att rita upp broderi med,
men de hann jag inte plocka fram).
Jag ritade gubben i mitten först och sydde den.
kl. 03.15 på morgonen var den färdig och jag fortsatte med de andra!!!
Sedan fanns det inte något stopp!!!
Skära, leka, testa, sy!!!
Jag har haft så kul!!!!
Jag berättade för Evaj hur frustrerad jag var 
och att ett skypesamtal med Lizzan löste upp knuten.
FUSK????
-Nej, sa Eva. 
Det är ju så vi gör; Inspirerar och "bollar" idéer med varandra.
Här kan du se de andras arbeten:
Hur som helst, nu är den klar!
Jag har fått en ny bonad att ha framme på jul och 
färgmässigt sett så passar den bäst i hallen.
Fast jag gillar att titta på den, så jag kanske bryter av
"Den finska julen", 
som J säger när han kommer in i vardagsrummet, 
och sätter den där!!!
TACK, lilla Bambi för att du "tvingar" mig att utveckla min lappteknik!!!
och TACK Lizzan för att du fick mig på rätta tankar!
Min största kritiker tycker inte om den, men det struntar jag i!!!
Jag älskar den!!!
*********************
Vill bara lite snabbt visa:
Har varit hos Garn Malin i dag!!!
**********************

Ännu mera skryt!!!
Jag unnar min Sanna hennes lycka och glädje 
över hästarna, rosetterna och priserna!
Hon lever min dröm!!!

*********************
Oj, detta blir långt!
Jag har lovat Patrik och Helene att berätta om och puffa för:
Skövde Symaskiners rimtävling!!!
Gå in på deras webbsida http://butik.skovdesymaskiner.se/ 
och rimma om något av varorna de säljer.
Ett presentkort på 350:- ligger i vinstpotten!
*****************
Om du har orkat läsa hela vägen hit 
så kan du väl skriva ett litet hej också!
Hoppas att du får en fin kväll!!
Kram Maja



17 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad fin din utmaning blev, jag måste räta till min för den ser så sne ut tycker jag.
    Kram och trevlig kväll.
    Eva.

    SvaraRadera
  2. Härlig julbonad du har gjort och tänk så bra dina tankar blev ang. brunt tyg. Du hittar säkert en bla plats för den!

    SvaraRadera
  3. Hej....


    din bonad blev jättelyckad. Bolla idéer kan aldrig vara fel.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Din bonad är jättefin, häng den i vardagsrummet, brunt och blått är fint tillsammans!
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Snygg bonad. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Hej!!! Så bra din utmaning blev. Den är både julig och vintrig..... Det där lila du visade är helt i min smak, ny schal???? Fina bilder på Sanna, inte konstigt du är stolt. Må så gott och en Trevlig 2:a advent på dig. Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  7. Fin bonad med söta snögubbar.
    Duktiga Sanna, hälsa och gratulera.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jättehärlig bonad!
    Bra att bli knuffad utanför boxen om man ska komma någon vart!!
    Och vad vore livet utan intryck och idéer från andra??

    Ha en skön 2:a advent!

    Kram från Vallentuna

    SvaraRadera
  9. Tjohej vad fin den blev!!!!! Kul att jag fick igång dig, du löste det fint ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. Hej! Igår funkade inte blogger hos mej så jag har "farit" runt i bloggarna nu på morgonen/ förmiddagen. Otroligt vad mycket fint där kommer under ett dygn... Fin julbonad, gillar snögubben i mitten!!
    Kram Sytanten

    SvaraRadera
  11. Härlig bonad! Vad roligt att du fick till den så bra!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  12. Tack för tipset.... nu blev det en julklapp till...MEJ!!!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  13. Hej Maja tyckte ditt bus va helt superbt snyggt ,skulle passa perfekt här hos mej liksom den passar perfekt hos dej. Kram Märit

    SvaraRadera
  14. Lyckat arbete som vanligt,,inte gick det att sätta dig på pottkanten inte!!Kram

    SvaraRadera
  15. Jag tycker den blev görmysig! Helt i min smak!
    Grattis till Sanna!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Gillar Ditt skära,leka testa sy resultat.
    Fina broderier oxå.
    Kram

    SvaraRadera