onsdag 21 mars 2012

Att leka eller...

...bara ha kul?
Då glömmer jag så lätt att jag ska ta det lugnt!
Jag gick t.o.m upp extra tidigt i dag 
och satte igång för att sy!
Lusten var stor 
och jag hade bestämt mig för att "leka lite" med några 
scrapsremsor.
Tanken var att sy en förvaring till,
bara för att det är kul och för glädjens skull!
Jag har även lekt lite med bilderna det för att
ha kul och lära mig lite.
***********
När förvaringen var färdig så började jag på med ett annat litet projekt.
Min tidningsutmaning för Mars.
Bild på färdigt arbete och tidning kommer,
men först måste jag hitta tidningen!!!
Jag har släpat med mig den överallt,
men så när jag skulle fotografera så var vi inte på samma ställe!
Som det kan vara. 
Det känns som att det är så med väldigt mycket saker
just nu!
*************************
Ha en trevlig kväll!
Här har en sportafton redan börjat.
Curling, hockey, handboll & fotboll!
Det blir jobbigt att få ihop schemat,
matcherna går omlott,
 men det löser sig nog;-0)

Kram Maja
































10 kommentarer:

  1. Din Mars utmaning lutar åt lakriskonfekt...ett populärt godis här ibland!!
    Så du frestar idag.
    Önskar jag hade tid och kunde leka lite också,,,och få lära mig sy,,, dessa söta nessar ni alla gör!!!Kram ,,,ringer nu!!

    SvaraRadera
  2. Så fina. Ska bli roligt och se vad du hittat på den här månaden.

    SvaraRadera
  3. Mer läckert från paradiset!!
    Nu har jag fixat bild på tidning.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Häftigt, läcker nesse!!! Typ min favvofärg.. : )
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Att leka kan ALDRIG vara fel och när resultatet blir så kul är det bara att fortsätta. Sköt om dig! Kram från Lena i Örebro

    SvaraRadera
  6. Att lära sig SKA vara roligt... det fastnar ju så mycket bättre då!! Det kan du lära ut på dina kurser... så får ni ännu roligare än ni redan har!:D. Nessen blev KANONFIN och den rymmer säkert en hel del!
    Kram

    SvaraRadera
  7. En rolig förvaring av scraps och något spännande som påminner om "engelsk konfekt";-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint och vilka fina färger!

    SvaraRadera
  9. Love the scrap play. I need a zipper lesson from you!

    SvaraRadera
  10. Undrar vad du sätter händerna i nu under all sport, när du inte stickar längre?
    Eller är det så spännande att du inte behöver ha nå´t i händerna?
    Kram!

    SvaraRadera