torsdag 10 maj 2012

Det luktar våt hund...

...och ingenting blir som man tänkt sig!
Den våta hunden är stackars Raja som jag tog med på en kort promenad
så att hon skulle få kissa.
Totalt onödigt tyckte hon och ville bara hem!
Nu har vi varit ute på två sådana tvångspromenader i dag
och hemmet luktar som när Sanna och jag tvättade fårull i badrummet!!!
Det där med att inget blir som man tänkt sig
kan väl bilden på mitt långfinger få illustrera!
Jag "skulle bara" skära rosorna innan gästerna kom i går!
Det slutade med en snabb promenad till Vårdcentralen.
Runt fingret 3 meter hushållspapper som färgades rött väldigt snabbt!
Väl på Vårdcentralen fick jag "glida in på en räkmacka"
träffa sköterska som hämtade doktor och det konstaterades
att det inte fanns något att sy i!
-Den biten låg nog kvar hemma i slasken!
Alltså, ingen sportpub och inte heller något möte i går kväll!
Det blev en Skypning med Duracellkaninen som tröstade snällt!!!
*********
I dag har jag tagit det väldigt lugnt!
några sömmar har det blivit, men mest för att konstatera att det
inte funkar!!!
Det gör det knappt att skriva på datorn heller så här får det vara bra för idag!!!
***************
Ta hand om er!
Kram!
Maja

16 kommentarer:

  1. Aj aj, ja...det låter inte skönt...stackars fingret men det kanske blir bra när det läker och att det inte blev någon skelettskada är väl bra.(för det blev väl ingen sån skada?) Kraya på dej! Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Ojoj... hoppas det läker bra.
    Kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Snyggt paket de gjorde, så fint blev inte mitt bandage när jag klippte mig i fingret. Snygg charmpack i bakgrunden, vad ska du göra med den?

    SvaraRadera
  4. Usch då! Akta dina fingrar. Hoppas det läker bra. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  5. Tänk att en kanin kan vara snäll!!!!! Det finns faktiskt fler som är det ,, med eller utan batterier!! Tack !!! Och kram

    SvaraRadera
  6. Även här luktar det blöt hund!!
    Som det kan gå när man är trött du Maja!! Nu tar du det lugnt ett par dagar... hoppas jag, så såret får läka lite innan du drar igång batterierna igen! Det är nog bra att det gör lite ont...
    Kram till tröst

    SvaraRadera
  7. Stackars dig!!!! Här kommer något uppiggande (hoppas jag). Jag tycker dina scrapbags är underbara. Jag blev så inspirerad av dem att jag var tvungen att försöka sy några själv. Hann med en idag, fast lika fin som dina blev den nog inte. Foto på den kommer på bloggen imorgon.
    Kram Gun A.

    SvaraRadera
  8. Krya-på-dig-KRAM och Va rädd om dig!
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  9. Men din stackare! Krya på dig - du får unna dig extra surftid och vila!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Ta hand om Dig och fingret och så kan jag ju säga välkommen i klubben!
    kram

    SvaraRadera
  11. Nej men Maja, så du ställer till det. Det kanske var någon mening med det för nu MÅSTE du ta det lugnt så att fingret läker ordentligt. Hoppas du inte har alltför ont i din fingertopp.
    Tröstekram

    SvaraRadera
  12. Aj aj aj...hoppas du repar dig snabbt nu! Tack för utmaningen, ska kulra vidare lite på den men tror att jag redan har det hela klart för mig ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  13. Usch då, sånt som gör så ont och ett bandage som bara är i vägen..Men tänk va många hushållssysslor du slipper göra:O)) Krya på dig nu! Kramar...

    SvaraRadera
  14. Man AJJJ! Hoppas att det läker snabbt! Och var rädd om fingrarna i fortsättningen, de är rätt bra att ha ;o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  15. Stackars dig! Hoppas det läker snabbt!

    SvaraRadera