onsdag 14 augusti 2013

Avslut, Början och Info om "Afrikatäcken"

Jag har en massa olika arbeten på gång.
I dag har jag avslutat ett, som ska upp till Luleå till och
Quilterians utmaning.
Naturligtvis visar jag det när arbetena visas i affären.
Jag har för mig att det är i början av September.

Dessutom har jag i dagarna börjat ett nytt täcke till Afrika.
Det verkar som att nya containers ska gå till våren 
och då kan det vara bra att börja lägga upp ett förråd.
Detta hänger på min designvägg just nu.
Inga 90 cm x 90 cm än så länge, men det kommer.
Den mönstrade raden är bara ändbitar från min 
Frimärkskvilt som jag sydde till KM.
I dag var jag och köpte en liten rulle vadd.
Det är bra att ha lite extra hemma 
och får man den på rulle så kan den ju alltid bli stående i ett hörn.

Varför visar jag då detta?
-Jo, för att visa att ALLT GÅR!!!
Jag har, än en gång, fått frågan om hur "Afrikatäckena" ska se ut. 
Det går alldeles utmärkt att använda block som blivit över
eller som här udda ändbitar från en annan kvilt.
Naturligtvis får man gärna sy efter ett vanligt mönster om man vill det,
men de här överblivna bitarna kommer väl till pass i dessa kviltar.

Så på begäran:
"Afrikatäcke"
Framsidan:
Ca: 90 x 90 cm och gärna någon slags lapptekniksmönster.
Baksidan: 
Bomullstyg eller flanell. Ingen fleece.
Insidan:
Vadd av något slag.
Jag köpte polyester denna gången, men 80/20 vadd 
eller annan vanlig kviltvadd går också bra.
Kviltning:
Ja, tack;-)

Täckena skickas (på egen bekostnad) eller lämnas hos:
Där kan ni också läsa lite om RCA dit dessa kviltar kommer att skickas.

******************************************************
...Och nu till något helt annat!
Zacke har äntligen kommit till hos 
Hundfrissan och idag så fick han sitt nya utseende.
Tänk vad skönt att kunna äta och dricka utan att hela öronen blir dyblöta!
Dessutom så blev han ju riktigt söt!

Kramar till Alla Er 
som skrev så fint till
Sanna och mig 
om "scrufsarbetena" i går!

Maja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar