söndag 4 augusti 2013

I går...

...kunde jag inte stå emot
Quilt magasinet Nr.3/2013 längre.
Jag köpte den!
Nästa nummer kommer om ett litet tag,
 så det var ju ingen direkt ny tidning som jag köpte, 
men jag ville ha en tidning och i denna fanns det några idéer som jag ville testa.

I dag sydde jag en nåldyna med hexagoner och
rundade former.
Inte för att jag behövde en nåldyna till utan just för att testa.
Det är bra att kunna ta något litet och sy innan man bestämmer sig
för att starta ett stort arbete.
Jag dekorerade med snäckpaljetter.
De ligger i en burk och bara väntar på att bli använda.
Det var roligt, 
men det räcker med att ha sytt denna enda för att veta att
det räcker bra så!!!
I stället kan man ju leka lite med fotoprogrammet och på det viset 
få en massa blomformade nåldynor.

God Natt!
Maja



5 kommentarer:

  1. Där ser man...inte nytt kan också vara nytt och inspirera till nya ting. En snygg nåldyna fick du ju på köpet och nåt roligt att göra ett tag.
    Du är energisk du Maja... hur varmt det än är!
    Kram och sov gott... du vet Zacke kommer tidigt han :D

    SvaraRadera
  2. Tur du inte började med ett jätteprojekt ;o) Nåldynor kan man aldrig har för många av! Kramar Ullis

    SvaraRadera