lördag 7 september 2013

Badrumsmattan!!!

Jag fick ett mail för några dagar sedan.
"Min Pingla" Gun hade "lekt" på egen hand!
Vilken vacker bonad,
inte bara motiv, men också kviltningen!!!
Inte då, hennes syster ska få den och ha den som matta i badrummet!!!
********************
Jag är så glad över att få bilder på arbete som "mina lappsömmare" gjort.
Särskilt när jag inte tar mig tid att fotografera mina egna färdiga arbeten!

I dag har jag städat i ett skåp inne i paradiset.
Nästan en kasse med gamla mönster och andra "viktiga" papper har slängts,
men jag har också hittat härliga mönster och idéer till mönster som jag bara måste "testa".
 Undrar jag om jag inte ska se om jag kan hitta en stund någon dag då jag sätta mig ned och utforska!
***************************************
Nu vill jag önska Dig en God Natt!
Kram/Maja

6 kommentarer:

  1. Du milde tid - använda detta arbete till att torka fötterna på efter duschen är nästan en hädelse! Hoppas systern kommer på andra tanker.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att det blir bruksföremål tycker jag. Efter duschen är man ju ren men hoppas den slts långsamt .

    SvaraRadera
  3. Hon lär njuta varje sekund, om hon vågar blöta ner den :)
    Jätte fin :-)
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Ojoj... tänk att lägga den på golvet i badrummet och sen släppa in leriga, blöta hundar för tvätt och torkning!! Nä... den skulle allt sitta på väggen hos mig! Men ursnygg är den!!
    Visst är det skönt att göra en rensning emellanåt? Tänk vad mycket "viktigt" man sparar på... bara för att senare upptäcka att man gott kan leva utan dessa saker!
    Söndagskram till dig

    SvaraRadera
  5. Man får gå fint på den mattan:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ojoj, så fin matta, skulle nog hamna på väggen hos mig!
    Syrum verkar ständigt behöva uppstädning. Hos oss har det förvandlats till förråd då vi renoverar i sovrummet. Man kommer inte ens in där!!!

    SvaraRadera