söndag 15 september 2013

Nu blir det lite internt...

...visa och berätta för mina
"DrakPinglor".
Ni andra är naturligtvis Välkomna att ta en titt också!
Jag tänkte att jag skulle visa min kvilt gjord med Tula Pink-tyger.
Serien heter  Flutterby
Kviltmönstret har kallats "Näsduksblocket" eller "1/4 Blockhus".
Jag tycker mer att det ser ut som de grytlappar jag brukade virka och sy förr,
men det var roligt att sy! 

Som tur var så var jag lite mer noggrann på den tiden och daterade mina kviltar .
Så längesedan; 2010.
Om någon skulle vilja se mer vad Tula Pink designat så
klicka på länken; http://tulapink.com/collections/

Ha det bra och må så gott!
kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Du har mycket i dina gömmor du!! Men det är såå roligt att se... allt är nytt för mig!!
    Trött och ur led är jag... men glad!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad mycket vackert det ligger i våra gömmor....(centrallager B!!)
    Bambikramar

    SvaraRadera
  3. Fin är den och jag håller med om att den påminner om grytlappar, fattas bara hanken uppe i hörnet ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. the illusion in this quilt looks so cool, Maja! I've never thought of laying out Bento Box blocks that way!

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera
  5. Tyckte först inte om det orange tyget runtom, men nu när jag tittat på den ett par gånger tycker jag den är mysig!
    Vill ha hennes bok som du pratade om:)) verkar så inspirerande.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Vilken fin quilt !! Passar utmärkt att svepa in sig i på höstkvällarna, tänker på dina färger. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  7. Super fint täcke. Så läckra färger och ett roligt utlägg på blocken.

    SvaraRadera