torsdag 26 september 2013

"Tula-time"

Alla som känner mig vet att jag är lite av en "nörd"
när det gäller tyger och deras designers.
Jag har sedan flera år tillbaka gillat en designer vid namn 
Tula Pink
Hennes underfundiga motiv på tygerna 
gör att jag vill sitta och granska varje liten bit.

Här är några av "Tula-tygerna"
som jag samlat på mig.
De är sådana som jag blir glad av och som jag gärna sitter och klappar på!

Så kom då Boken med stort B!!!
Hela sommaren har jag släpat runt på den och bara njutit!
Inte ett block har jag sytt ur den, men tjatat på alla mina sykompisar om
hur bra och fin jag tycker att den är!

För att göra en lång historia någorlunda kort
så har Gunilla och Ullis och jag bestämt oss för att sy
alla blocken ur boken!
Tio block i månaden hoppas jag att jag ska få ihop
och eftersom jag redan sytt några 
så vet jag, att trots småbitar så går det snabbt!!!

Här är blocken som vi börjar med att sy:

5, 11, 14, 23, 37, 41, 51, 56, 79 och 88


Inte behöver man sy i Tulas tyger,
men det ville jag och tänk vilken tur att jag sparat scraps från "Flutterby".
Nu fick de vara med tillsammans med ett betydligt nyare tyg!

Som synes så bryr jag mig inte om att det blir många olika färger i mitt täcke!!!
"Ju fler desto bättre" 
och så också med deltagare!

En blogg är fixad där ni kan läsa mer och 

förhoppningsvis vill Ni vara med oss och sy!


Välkomna att kolla in:

Kram
Maja





4 kommentarer:

  1. Ser roligt ut men just nu undrar jag om jag skulle lyckas få ihop ETT block i oktober.
    Hur stora är blocken? Ska man sy alla hundra så känns det som om det blir ett JÄTTE-täcke.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror det kommer bli jätteläckert! Ska oxå köpa den boken:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Boken är beställd och Nu har jag ramlat dit och anmält mig. Fast jag inte skulle :-)

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger och kul idé! Lycka till!

    SvaraRadera