onsdag 7 december 2011

Jag skulle så gärna vilja veta...

...hur lång denna gardinen är egentligen!!!
Mia, "min" Pingla har sytt en köksgardin till sin 
vän och arbetskamrat M i Julklapp!!
Visst är detta ett fantastiskt snyggt 
sätt att göra slut på scraps!!!
Här är en lång bild på gardinen, 
men ändå är inte hela gardinen med på bild!
Jo, jag har sytt lite också, 
men nu ligger arbetet nere
tills Annalunda skickat upp mer vitt tyg!!!
Typiskt att jag skulle räkna fel!!!
*******************************************
Ta hand om er!
Kramar 
Maja


10 kommentarer:

  1. Åh vad snyggt det blir med Terraintygerna. Men jag förstår att du gillar gardinerna, kanske ett eget mått som passar i det egna huset? Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken läcker gardin - skulle passa toppenfint hemma hos mig! ;-) Gillar dina färgglada block!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Roligt Mia och Maria och se gardiner av scraps och med Hatchets linjalen.En jättefin julklapp och en jättefin gardin. Ja.. Ni jobbar på bra däruppe i Skövde.Visst är det vita tyget bra!!??kram från lilla frun med sprätt i näven

    SvaraRadera
  4. Gillar dina "plus"-block.
    Kram från en mör kursdeltagare.

    SvaraRadera
  5. Vilket fräckt sätt att sy gardiner! Måste nog provas. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Gardinen blev 3,30 meter lång. Min arbetskamrat blev jätteglad och då blev jag också glad...:)
    Så krispig och fint det blir med de färgglada och vita tillsammans! Urläckert!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Snyggt alltihopa! Fast jag gilla din "sampler" topp kul med lite blandat...
    Förklaring till hoprullad gardinnederkant - bor i ett fantastiskt draghål och den håller ju emot lite eftersom tyget ju blir dubbelt! haha...
    Kramizar

    SvaraRadera
  8. Läckert det blir!! Tänk att det alltid ska finnas för lite av just basic tyger. Hoppas du snart har ditt vita och kan fortsätta...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Hej Maja!

    Vill bara titta in som hastigast och säga tack för paketet som kom igår! Du har helt rätt, precis min färg - så fort jag är färdig med harakiri-projektet ska det stickas mössa!

    Vi var på julbord med jobbet igår kväll så jag hann inte lägga ut bild på bloggen. Kommer!

    SvaraRadera