lördag 10 december 2011

Slördag...

 ...Ja, det vill säga SLÖ-LÖRDAG!!!
ONT i armen och axeln igen!
Kanske stickar jag för mycket?
Här är min krage som jag stickade förra lördagen.
Repades upp på söndagen!!!
I torsdags blev den nya färdig och
den är nog den absolut bästa av de som
jag stickat i höst!
Behöver man verkligen så många, kan man ju undra?
Ja, jag har alltid halsduk, sjal eller löskrage på mig.
******************
Kan inte behålla denna bild för mig själv:
Det finns fler än jag som är lite slöa!!!

Ha en trevlig kväll!
Kram
Maja


10 kommentarer:

  1. Härlig krage! Hur gjorde du den? Och hur mycket garn gick åt?

    Förrästen, GRATTIS till dina 40 000 besök!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du behöver en riktig slödag om dina armar och axlar ska hålla,,så behöver du sova också....ingen hocky....hör nu vad tant Eva säger!!!
    Själv så gör jag inte det jag lär ,men det är en annan sak!Kramis

    SvaraRadera
  3. Läcker krage, förskönande och värmande prylar kan man inte få för många av. Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga krage och vilken tjusig färg.. Förstår om du har ONT om du gjort den två gånger på den korta
    tid...För mig hade den kanske varit färdig till våren:O)) Tat lugnt! Kram...

    SvaraRadera
  5. Kragen ser verkligen härlig ut och färgen är toppen. Ta det nu lugnt med stickandet några dagar så att armar och axlar får vila.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin krage och jag gillar Din frisyr!

    Låt nu stickorna vara ett tag och sy i stället skall Du se att arm och axlar mår bättre!

    kram

    SvaraRadera
  7. Snygg sjal! Det är härligt att ha många och byta med!
    Va söt hon e Raja! Underbar bild!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. va fin den blev.. men om du ska riva opp o sticka om..är inte så bra för axlar/nacke..alltså i längden..Jag virkar mellan varven av stickandet..det är bättre för mina axlar/nacken...ha det bra

    SvaraRadera