onsdag 21 december 2011

Ska försöka att inte gnälla...

...men det gör ont!
Inte hejdlöst mycket, 
men så där så att jag känner av det nästan hela tiden!
Jag har försökt att sy och skära lite idag,
men fick inse att det inte funkar!!!
Sov på saken en stund och sedan
efter en dos Alvedon så satte jag mig
ner och stickade färdigt
J´s vantar.

Trådarna är fästa och en lätt blockning väntar.

Under tiden kan de som ska vara lediga i morgon
 roa sig med sina nya vantar.
********************
Sanna har haft bildvisning på TV:n i kväll
och vilka bilder hon visat!
Hästar med hovskägg som kvastar.
Höstbilder där träden glöder och naturscener som
fullständigt tar andan ur en.
Dessutom bilder på en liten tjej som ligger på sin kvilt
och upptäcker den ena saken efter den andra!
De bilderna är fullständigt ljuvliga,
men eftersom jag inte vet om hennes föräldrar skulle
godkänna att jag visar dom så avstår jag.
Jag vet att jag blev alldeles varm i hjärtat av att se hennes lycka!
Tack till er som hjälpte mig med traktor och tågtyger!
*******************
Nu blir det en ny omgång Alvedon
och sängen!
Ber om ursäkt till er som skrivit mail och väntar på svar,
men jag orkar inte mer idag!

Kram
Maja

8 kommentarer:

  1. Glada barn med fina vantar :-)
    Vila nu din mörbultade kropp så att du är pigg till julafton.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Sök på sockor, sen är det rad 2 bild 5. Jag såg att den har ett annat nr än vad som står på mitt mönster: 132-7 Lycka till.Jag skrev ett inlägg till dej igår men ser att det nog inte kommit fram, dina vantar är jättefina.Nu vet jag varför du inte fick kommentaren igår,mitt "konto strulade" men nu är det fixat.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vantar du har stickat!

    Krya på dig Maja.

    God Jul och tack för din kommentar om Hugos täcke

    SvaraRadera
  4. Vad fina vantar du gjort o visst är det kul när barnen kommer hem - det blir så mkt som man vill göra o Gör...
    Vilken himla otur att fara ikull så där. Hoppas du blir "fit for fight" till julafton. Krya på dig!!!
    En riktigt GOD JUL* vill jag önska Dig o de dina.
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Så härliga vantar. Ska försöka mej på ett par med stickor jag också, så småningom.

    Goa ungar som roar sig med vantarna :-))

    Kram o krya på dej!

    SvaraRadera
  6. Var rädd om dig och ta det lugnt.
    Kram Mia

    SvaraRadera