onsdag 4 juli 2012

Medan jag ligger i...

...(faktiskt inte bara hammocken).
Jag har städat lite i trädgården också,
men det är knappast intressant!
Det skulle väl i så fall vara att vi nu i fortsättningen
kan sitta under pergolan och njuta av kvällssolen också!
Så tänkte jag visa några kviltar från utställningen i Galway
Underbara, eller hur!!!
Historien bakom är att den Ungerska kviltaren
 Gyöngyi Váradi hade bott och tillhört en kviltgrupp i Galway under ett år.
Hon föreslog ett sammarbete mellan Irland ochUngern
och designade olika blommor.
Irländskorna sydde i varma toner och Ungerskorna i kalla
230 st av vardera sorten och sedan syddes dessa kviltar.
Fantastiskt tycker jag!!!
***********
De av er som läser fler bloggar
vet att jag fått kuvert idag!
TACK för det!!!
Tyget kommer att ingå
i min turkosa scrapkvilt!!!
*******
Kväll på er!
Maja


7 kommentarer:

  1. Underbara quiltar,,tänk vilken fantasi det finns!!!
    Hoppas att de få tygerna kanske passar!!!
    Är riktigt slut ikväll efter barnas tältnatt,,och det varma och sköna vädret idag.Sov gott och godnatt

    SvaraRadera
  2. Häftiga, vackra quiltar!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Finner inte ord för hur fina dessa kviltar är!! Hur är det möjligt att få till nåt sånt?
    Så skönt du haft det idag då... inte bara städat :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina! Och de turkosa/kalla är supervackra.

    Verkar vara en härlig utställning/mässa som Sanna var till.

    Ha det gott i hammocken, kram!

    SvaraRadera
  5. En liten hälsning från en campare som trivs med livet och inte gör mer än nödvändigt ;)
    P & K Lizzan

    SvaraRadera
  6. Underbart vackra quiltar!
    Ha det gott!
    Kram, Gun A.

    SvaraRadera