måndag 16 juli 2012

Paradissömnad

I dag har det varit ett riktigt "hallå" i Paradiset!
Bettan och jag har sytt på våra nessar.
Än en gång är det Annie Eikenes bok 
"Skapa av lappar" 
som stått för mönstret.
Den lilla mini nessen, som jag sytt av några av tygerna
 som jag fick av Evaj för någon vecka sedan,
har jag använt samma princip, men förminskat väldigt mycket.
Det är nog något av det sötaste jag någonsin sytt. 

Nessen här nedan sydde Bettan.
Läckra tyger och färger!!
...och när det är Bettan,
så är det grodor!!!
**************
Som svar på någons fråga i går så
ska Sanna läsa möbeldesign i Nässjö
under några år och just nu så letar vi bostad
för fulla muggar.
Någon som råkar veta något om ett bra och "sisådär" billigt boende
någorlunda nära till högskolan?
*******
Nä, nu blir det mera Wallander!

Kram på er!
Maja

6 kommentarer:

  1. Fina nessar!! Bilden ligger "ute" nu. Blixtlås är inte kul att byta, jag slipper helst sånt , men byxorna är ett par favvosar...annars är jag lat när det gäller laga kläder, ok då trasiga knän på nya byxor fixar jag men inte BLIXTLÅS...
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Seka härliga nessar och tyger!!!haha... Kram kram

    SvaraRadera
  3. Snygga nessar.
    Vilket roligt sammanträffande. B, som jag var hos idag, visade just den boken som hon fått och just en sådan nesse har jag som avatar fast jag gjort den högre.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var en riktigt söt liten mininecessär!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  5. Vilken ursöt liten mini-nesse!! Och Bettans var också jätte-jättefin!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Undrar vad jag gjorde de dagar du sydde nessar?? Missat de söta har jag dock! Jättesöta är de minsann!Nu är det åtgärdat!
    Kram

    SvaraRadera