söndag 8 juli 2012

Styrketränat...

...kan man kanske kalla det när
 man bär runt på en kasse som hela tiden blir tyngre!!!
Jag bara kände att jag ville skryta lite!!!
KM, jag och Raja var ute på skogspromenad i
nästan 3 timmar i dag.
2,5 kg kantareller blev resultatet!
För första gången någonsin sparade vi lite själva!!!
Nu är de rensade och förvällda
 och om vi inte glömmer att frysa dom innan vi lägger oss,
 så kommer de att placeras i plastpåsar
 och gömmas/glömmas i frysen tills vi får oväntat besök;-0)
En sak är säker;
 efter att ha stått i köket med doften av kokande kantareller
 så är vi ännu mer säkra på att vi INTE kommer att äta några!
********************
Glad Fågel
heter firman som gör och säljer de glada ullfåglarna
som man kan köpa på slöjdmässan.
De är ju så härliga!!!
**************
Sanna håller också på med lite härliga arbeten,
Jag ser fram emot att få visa dom färdiga!
************************
Nu ska det bli natt i vårt hus.
En helg går så snabbt 
och i morgon kommer hantverkarna tidigt igen!!!
Jag vill inte stå halvklädd som jag gjorde
en annan dag när de ringde på dörren!
Pinsamt!!!

Kram på er!
Maja




12 kommentarer:

  1. Vill inte stå halvklädd... den tanken känner jag igen. Jag sov dåligt när jag visste att de skulle knacka på klockan sju på nästa morgon!!
    Oj vad ni varit duktiga som plockat svamp... det har jag aldrig lärt mig. Kantareller känner jag förstås igen men för övrigt... näe.
    Är fåglarna så stora som de ser ut på bilderna? Söta är de då!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Spara kantarellerna till september då KAN du få oväntat besök!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Bara tanken på doften av kantarellerna får det att vattnas i munnen, mmmmmmmm!!! Jag skulle komma som en blixt om det inte var så långt att resa.
    Fåglarna ser jättestora ut, nästan manshöga, men det kan de väl inte vara??
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt gula kantareller!! Mmmm vad gott, själv är jag ingen svampplockare men svärmor gillar att gå i skogen och lämnar gärna lite svamp till mej då och då... kanske ska prata lite med henne hon har lust till en skogspromenad..utan mej förstås, jag har en tendens att komma lite vilse.. Ni har iallafall varit jätteduktiga med svamp plockningen!!Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Ja Du EvaJ, man vet aldrig vad som kan hända i september .......
    kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga fåglar...men kantareller det vet jag inte?? Är nog inte så förtjust i sånna...men dom är fina att titta på..Kram Immi
    ps, undra vad det kan vara för spännande i september:O))oväntat besök brukar bjuda på Gevalia!:O))

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag akut avundsjuk! Och insåg att nu under veckan ska jag släpa ut maken i skogen och leta kantareller. Undrar om det finns Karl Johan också?

    Åh, en grov macka med smörstekta kantareller, det är himmelriket! Eller dovhjortsstek med kantarellsås. Hoppsan, nu blev jag akut hungrig så här på måndagsmorogonen ;-)

    SvaraRadera
  8. Ohh kantareller som är så gott ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Om du har för mycket så köper jag gärna lite. Vi gillar svamp men gillar inte att traska i skogen. Kom gärna in till biblioteket och prata lite. /Lena

    SvaraRadera
  10. Wow, vad mycket kantareller! Härligt!
    Apropå de glada fåglarna; jag höll på att gå in i dem! De såg ju för härliga ut! Det var svårt att slita sig ifrån det ståndet!
    Ha´t så bra & sköt om dig!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera
  11. Härliga fåglar! Kantareller ska man inte tacka nej - smörstekta på smörgås - Mmmums så gott ;-)

    SvaraRadera