söndag 29 juni 2014

VM-virkning och väntan.

-Nej, jag har inte slutat blogga, 
men jag tycker inte att jag har haft något att visa 
eller berätta på sistone!
Jag syr på utmaningar och tävlingar 
och naturligtvis kan jag inte visa och berätta något om de innan de är klara!

När jag inte syr eller läser så virkar jag!

HÄR kan du se min första "Maybelle" och få länk till mönstret.

Nu har jag virkat ihop en fjärdedel av mitt arbete och
där har det tagit stopp!
Jag väntar på mer vitt, 
men det är på väg,
så under tiden så blir det en massa små blommor som väntar på sin kant!

***********************

KM och jag firade 22-årig bröllopsdag förra veckan. 

Familjen har just fått en ny tankeställare också:
"Livet är det där som pågår medan minuterna går och man planerar för framtiden".

Jag hoppas att vi kan lära oss att leva ännu mer i nuet och
ta hand om varandra och ta inte allt och alla för givet!

****************************
Har Du någon "Scrappig Stjärna" som du vill anmäla?
Gör det!
Ny dragning i veckan!

Ta hand om Er!

Kram//Maja


4 kommentarer:

  1. Ja gillar verkligen Annettes Maybelle-blommor. På semestern i somras lärde jag en spansk dam att virka sådana (försökte mig på att rita mönstret). Alla mina blommor ligger omonterade för jag försöker lista ut ett sätt att virka ihop dem vartefter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nyderlige blomster !
    Lykke til med dine utfordringer :-)
    I dag har jeg hatt en god dag på syrommet og i tillegg gått lang tur ute...

    SvaraRadera
  3. Det där var väl en härlig färgklick att visa upp.
    Blir liten sugen på att virka några. Men vad gör man med några? För så värst många lär det inte bli med mitt tålamod ;)

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  4. Vilka kloka ord du bjuder på - något som vi borde tänka på mycket oftare! Och jätte grattis till er! Dina rutor är ljuvliga - så runda och vackra till skillnad mot alla fyrkantiga varianter.
    Kramisar

    SvaraRadera