söndag 25 januari 2015

Mitt egna kyrkofönster...

...har jag i vardagsrummet.

Det är inte allt för ofta jag kommer till kyrkan längre,
men längtan efter ett eget kyrkofönster fick mig att sy ett i höstas!


Tänk om det hade varit riktiga glasbitar och att de blyinfattats!
En gång i tiden ville jag kunna göra "den äkta varan".

Det vill jag nog egentligen fortfarande,
men fegisen i mig är livrädd för glas och den skada det kan göra på
känslig hud och organ.

Tänk vilken tur det då är att man med några enkla handgrepp
 kan sy sig ett eget fönster i de vackraste balibatik-tyger som man har
liggande här hemma!

På tal om att ligga, "någon satt uppe och tittade på Tv alldeles för länge i natt.
Hon ska nog ta och sova en stund innan Arsenal spelar fotboll!

Ha en trevlig söndag!

Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. Så fina färger! Man skulle kunna sy en topp med tunn baksida och spänna i en ram och hänga i fönstret, det skulle kunna vara vackert!
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbart fönster! Härliga färger!
    kram
    vivianne

    SvaraRadera
  3. Ah, vilka skönheter du visat på senaste tiden! Färgsprakande och härligt inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Den ser ut att lysa precis som ett riktigt glasfönster.

    SvaraRadera
  5. "Fönstret" är jättesnyggt! Gillar den! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  6. Jag var tvungen att titta flera gånger innan jag trodde att det var tyg och inte glas😊
    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Vilken läcker effekt batiken ger med lite dagsljus bakom - känslan är verkligen att det är glas och inte tyg!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Den är jätteläcker! Mamma köpte sånt där vliselinaktigt som är lite bättre än det vi hade, så nu ska jag göra klart min "ruta". Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Underbara'fönster' så läckert med batik.
    Kramar

    SvaraRadera