måndag 12 januari 2015

En liten "nödvändig"!

Vissa saker som man syr kanske inte är så
eleganta eller så väldigt fantastiska!

Fast de är desto mer användbara!

I dag har jag sytt två stycken sådana här.
Den första fick flytta till papperskorgen innan den ens var riktigt färdig,
men denna är redan invigd och godkänd!

Hålet blev nog lite väl stort,
men nu vet jag hur jag ska göra så
nästa gång blir det lite mindre.


Även denna fick besöka papperskorgen nu!
Det är nätt och jämt att den hänger ihop i bandet och i går så
"gav den slutligen upp".

Den var en mycket välkommen present från
Den dök upp en dag i våras i brevlådan.
Full med färgglada hundbajspåsar och 
en rolig kommentar om att Zacke nog "var karl nog" att klara av 
färggranna påsar!

Visst klarar han det,
men anledningen till att det numera packas svarta 
är att matte hittat en affär som säljer väldigt billiga sådana! 

Nu blir det strax sängen,
men innan dess länkar jag till EvaJ och 
hennes Visa och Berätta!


Kram//Maja



8 kommentarer:

  1. Skitbra! ;-)
    Har du sett näsduksditon med öppningen omlott - borde funka lika bra va?
    Natti!

    SvaraRadera
  2. De påsarna/väskorna är jättebra. Vi har slitit ut några. De två senaste, till mig och kompis, sydde jag i jeanstyg och litet annan modell.

    SvaraRadera
  3. Hm, nu glömde jag ju att anmäla mig till din utmaning att sy ur en bok om funnits länge i min ägo, men bara bläddrats i. Tack för att du påminde mig.

    SvaraRadera
  4. Den där var en bra idé! Har ingen egen vovve med är lite "delägare" i grannens och det vore ju förträffligt!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. De där är verkligen jättepraktiska, vi har också slitit ut några sådana, som kommit från samma ställe :-). Nu slipper man ha alla jackfickor fulla av bajspåsar i varierande kulörer!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina och smarta! Gillade dem! Nu har jag blivit klar med mitt syrum, tror jag. *ler* Får se om inspirationen faller på nu när jag har det mesta nära mig. Kram Ulrica

    SvaraRadera
  7. Kan man inte göra dem så att man får in en hel rulle och sedan drar plastpåsar efter behov?/Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Så kul att se att du syr egna förvaringar! De tar ju slut efter ett tag. Jag såg på en blogg, minns inte var, en idé om att sy med en kanal på baksidan så man liksom trär förvaringen på kopplet (sedan får man ju ändå ha en hängare som gör att den hänger fast i handtaget på kopplet så den inte halkar ner). Tror jag skall testa det nästa gång jag syr en ny!

    Att sy en förvaring för en hel rulle tror jag blir onödigt tungt att gå och bära på, det är väldigt snabbt att trycka ner tre påsar och sedan fylla på efterhand.

    SvaraRadera