torsdag 29 januari 2015

"Skrota-runt-dag"

Nu har jag varit "duktig Maja" och haft en "Skrota-runt-dag".

Tänk vad mycket man kan få gjort OM man bara "skrotar" på rätt sätt!

Så här såg koftan ut för några dagar sedan.

Och

Så här ser den ut nu!
Egentligen ska det vara ripsband
och tryckknappar i knäppningen, men jag funderar på att lösa det på annat sätt.

Garnet är från

Nu har jag ett litet angenämt problem.
Jag har  fyra stycken oöppnade nystan i den mellangrå nyansen!!!

Jag får nog fundera lite på om inte Petra ska få ett telefonsamtal och vi kan 
kolla upp om färg och partinummer stämmer med de grå nystan hon har hemma.
Kanske det skulle vara roligt att sticka en tröja i kornblått eller jeansblått och grått!

Jag funderar på att ta detta mönster och sticka uppifrån och ner på rundstickor.

Ja,ja allt är bara planer ännu så länge!

Ha en trevlig kväll!

Kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Vad fin koftan är! Jag stickar på en Sirikofta, uppifrån och ner! Jätterolig stickning!
    Passar bra när vädret är som det är!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du stickar, själv har jag inte stickat på sådär 25 år tänker inte ta upp det :))
    Härlig kofta du har fått till !!

    SvaraRadera
  3. Så fin och gosig din kofta blev. Tycker om dina färger. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Vilken bra skrota-runt-dag du haft. Om jag skrotar runt så blir det absolut inget gjort!!
    Koftan är jättefin och kommer att värma dig gott!

    SvaraRadera
  5. Jättefin kofta. Jag kommer aldrig längre än till raggsockar :) Däremot har jag antagit din utmaning om att sy från en bok och den finns nu på min blogg!
    Kram Gun A
    Oj, nu fungerar det (kommentaren alltså)!

    SvaraRadera