söndag 18 januari 2015

Trött på att städa...

...och plocka bland alla saker här hemma så började jag med att försöka
att katalogisera och skriva upp alla handarbetsböcker som jag har.

Jag började i eftermiddags och 
 blev färdig nyss!

Konstigt nog så hade jag bara två par dubbletter!

Jag har iaf insett att det är dags att ordna någon slags "katalog"
över de exemplaren jag har så att jag inte behöver få fler felköp.
Dessutom är det verkligen hög tid att börja bläddra i dom och hämta inspiration!

Därför har jag inte sytt ett endaste stygn och jag har inte ens
testat och bekantat mig med den nya datorn idag!

Alltså har jag heller inga bilder på något nysytt.

Denna necessären fick Bettan i julklapp av mig.
Jag testade en oval form och med en "remsa" av "Stiff Stuff" 
liggande som extra förstärkning i botten.

När jag ser närbilderna av dessa bilder så ser jag något som jag ska göra i morgon.

Det är hög tid att byta överdrag på strykbrädan!

God Natt!

Kram//Maja

4 kommentarer:

  1. Den var ju jättefin! Härlig rulle som ligger i. Själv fick jag klar min gröna scrapbag till de gröna scrapsen idag efter ditt mönster. Tack för alla inspiration! Har faktiskt lagt upp ytterligare ett inlägg utan överansträngning i. *hihi* Nattinattiskram Ulrica =o)

    SvaraRadera
  2. Den är ursöt och innehållet skämmer verkligen inte för sig heller!
    Kramisar

    SvaraRadera