lördag 28 mars 2015

Å ändå är det samma...

Som ni vet sedan tidigare,
 så tycker jag att det är jättespännande att se  
hur ett och samma mönster blir i olika tyger.

Här är min, Ulricas och Birgits dukar alla i samma mönster,
 men med helt olika uttryck.

**********************************

Dagens sömnad var intressant och det är alltid spännande att se
sömmerskornas val av tyger.
Själv har jag inte sytt någonting i dag, 
men att träffa likasinnade är alltid lika roligt.

Natten blir kort och morgondagen måste tillbringas vid symaskinen,
men nu är det kväll och jag tänker "krascha" i soffan.
Om en stund så drar vi ner på belysningen och gör vårt för att spara energi!

Hur gör Du?


Ha en trevlig kväll! 
Kram/Maja





4 kommentarer:

  1. Härligt att du upptäckt din symaskin igen hoppas det är på allvar nu ...ikväll så blir den ensam en stund symaskinen alltså....men efter denna timma så är det dax igen och visa framfötterna för sy vänner men också oss själva!!Fortsatt trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Tack för idag Maja! Det var roligt tyckte jag! Finns så många olika möjligheter på ett mönster. Imorgon hoppas jag på att kunna göra ett nytt försök på det sätt som du menade. Sydde i alla fall färdigt två block till och sydde ihop dem. *hm* Vet inte om jag ska ha alla 8 ihop eller om jag bara ska ha 4 så det blir två dukar eller en större. *hm, tänk, tänk* Blev även två mössor gjorda idag. Om du känner att du orkar och vill så har jag skrivit om det på min blogg. Och i dagens inlägg finns inget träningsrelaterat. Kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Så vackra och snygga alla tre!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Man skulle kunna tro att det är helt olika mönster, så olika med fårgsättningen, men ala är snygga.
    Må så gott

    SvaraRadera