lördag 21 mars 2015

Inget UFO längre!

"Spindelnät och Stjärnor"

Som äntligen blev klart!

Jag sydde lapptekniken för ca:1 och ett halvt år sedan.

Sanna hade inget att göra en dag i julas
 och frågade om hon kunde få frihandskvilta några block.

-Ta dom där, sa jag och pekade åt mitt spindelnät och stjärnor.

Kviltningen blev jättefin och allt är bra.
Förutom storleken: 59 cm x 59 cm och att den är så "grillig".
Jag får påminna mig om att jag gillar när det ser ut så här!

Frågan är vilket bord jag ska ha den på eller
den hamnar nog  på en hög bakskänk som står i den övre hallen.
Kanske hade det varit smartare att sy en kudde av den...
Känner Ni igen Er?
Har Ni sådana funderingar med er själva
 eller är Ni alltid säkra på vad era arbeten ska bli innan ni startar ert arbete?

Gjort är gjort och jag har ett UFO mindre i tunnan.

Jag är nöjd med att ha satt på en vinröd kantremsa.
Den samlar ihop arbetet bra och markerar ett tydligt slut.


Tack till Sanna för hjälpen 
och Tack till de av er som bidragit med en och annan scrapsremsa.

Kram//Maja


1 kommentar: