tisdag 17 maj 2011

Jag är så tråkig!!!

Ja, förhoppningsvis är det inte allt för många som tycker det, 
men här är en!




-Lek med mig!!!
-Jag vill ha en liten bit torkad blodpudding  i skålen, 
sedan ska du skjutsa den framåt på golvet. 
Jag ska springa efter, äta upp biten 
och bära tillbaka skålen och 
så gör vi om det en gång till 
och en gång till och en gång till och en...
*******************************
Jag satt och sydde på min bonad, 
men fick inse att hon nog hade rätt!
NÄR jag är intresserad av något så går jag upp i det totalt!!!
OCH eftersom det fanns två tonåriga söner hemma 
som hon kunde umgås med så tyckte jag att det kunde vara ok, 
men tydligen är det bara matte som kan skicka iväg
 skålen med den rätta knycken!
**************************************
Nu svar till Monica J och Eva J.
-Nej jag använder inte dukvadd bakom mina broderier.
Fast nu när ni frågat så måste jag nog testa;-)
*********************
Ett stort TACK till Annika,
Lena P och Carina som ryckte ut så snabbt 
och skickade traktor och tågtyg till mig!
Nu kan jag sätta fart igen!!!
Är det några andra som syr/sytt
"I Spy" kviltar?
*******************************
Nu är det nästan kväll och sovdax!
Fast jag har telefonjour.
Sanna börjar sin ridlektion nu 
och jag vill inte somna förrän jag vet 
att hon kommit av hästen "hel och ren"!!!
Efter den "lilla olyckan" för några veckor sedan så...
***********************
Ha det!
&
Kram på er!
Maja


8 kommentarer:

  1. Förstår du vill vet att Sanna är hemma !!!Wilma red oxså för ett tag sedan och då var det nära....hon ramlade av...fy fy fy!!hälsa tösabiten!!
    Tycker absolut inte du är tråkig!!,,,har inte riktigt fattat ditt kuvert ännu...men tack igen och hoppas vi hörs imorgon när Mats köpt en mick!!Kram och sov gott

    SvaraRadera
  2. Klart du måste leka lite med "trollet", killarna är tydligen inte lika roliga. Bonaden springer nog inte bort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, fy så tråkig du är ;o)

    Nej, jag har inte sytt någon I spy men har funderat på det efter som jag har 2 barnbarn 3år o 7 mån så skulle det vara trevligt att sy en till dem.
    Värst är att man vill så mycket :s.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Jag gillar motivquiltar o har gott om I spy-tyger. Nu hade jag velat länka till bilder på zoomin, men det går ju inte längre :-(
    Delar gärna med mig, men häromdagen när du skrev att det var bråttom hade jag inte möjlighet...

    SvaraRadera
  5. bakom handbroderier använder jag påpressbart volymvlieselin. Dukvadd låter tjockt tycker jag, men det är ju som med allt en smaksak...

    SvaraRadera
  6. Så typiskt hundar :-) Stoja tycker nog också att jag är hemskt tråkig ibland.

    SvaraRadera
  7. Ja tänk att det i många lägen bara duger med matte, särskillt om hon pysslar med annat ;)
    Jag har alldeles nyligen sytt en I spy quilt, fast jag kallar den Upptäckarfilt, måste dock hålla på bilden en dag till....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Så söt hon är! Och visst är det svårt att motstå en sån lekinvit?! Klart man måste ställa upp då. Min egen lille huligan kommer alltid med sin boll-i-snöre när jag rensar rabatter ;-)

    SvaraRadera