torsdag 23 juni 2011

Inget sytt i dag heller, men...

...KM överraskade mig med att sluta tidigt i dag!
Vi for i väg till Patrik och Helene på Skövde Symaskiner och fikade.
Där träffade vi lite olika bekanta och bl.a. en av mina Afrikadamer 
som berättade att det var REA på Gengåvan!
Eftersom det låg på vägen upp mot Billingen så tittade vi in och jag fyndade!
Kul!!!
Nu ska jag försöka se till att få lite tid över och sy en 
passande bag till detta fina handtagspar!
På tal om väskor så skrev Carina
om ett tygval på en väns väska och också hennes egen.
Jag skrev en kaxig kommentar, men så är det.
Jag brukar inte bry mig om vad andra säger i mina tygval!
(om jag gjorde så skulle jag INTE sy i Kaffe Fassetts tyger).
Däremot så var det lite konstigt att Carina skrev detta just i dag, 
för i förmiddags bestämde jag mig för att jag ska börja använda 
den väskan som hänger i mitten här som handväska i sommar:
"Mogen och inga färger som sticker ut"
Jag gillar den!!!
Nu gillar jag denna också!!!
En av de två så misslyckade mobilfodralen jag sydde igår.
Tänk att några stygn här och var gjorde att jag i dag 
faktiskt tycker att den är rätt så lyckad!!!
Dess  foder är en mirakeltrasa.
Ett tips som jag hittade på http://lyllosmig.wordpress.com/.
****************************
Ni som inte röstat på Spapåsarna gå gärna in och gör det!
Kolla in "Vem gillar du bäst"?
Sluttid för röstning är vid midnatt.
*********************************
Ha en härlig kväll!
Kram Maja



3 kommentarer:

  1. ojoj hann läsa mellan raderna.....Här är det drag nu///kram

    SvaraRadera
  2. Det är bara bra att "ruska om" sina vänner och välja något som de absolut inte väntar sig :-). Önskar dig en fin Midsommar. Kram Annika

    SvaraRadera