söndag 5 juni 2011

Nu fick du igång mig, Annika!

I gårdagens inlägg skrev Annika http://quiltar-och-silver.blogspot.com/ 
och visade sin virkade pläd.
4,5 månader hade hennes stora arbete tagit.
Det satte fart på mig!
Sedan jag läste Annikas blogg så har jag virkat 47 stycken
mormorsrutor.
Allt utom det svarta är restgarner från mina
 tunna strumpor som jag stickat de senaste 1½ åren.
Jag virkar och "fyller på" hela tiden, men nu har det stått still länge.
Bara handarbetsaffären öppnar efter helgen så måste jag handla mer svart!
Kul att du visade upp ditt arbete, Annika 
och Tack för att du fick fart på mig!!!
**************************************
I morgon kommer jag att visa hur mina "I Spy" täcken blev.
Kolla också in Evajs sida http://bambisyr-evaj.blogspot.com/ 
Jag tror att Wivi också varit med och sytt :http://wivispyssel.blogspot.com
Om det är fler som hoppade på min utmaning och sydde så hoppas jag att ni hör av er och talar om vilken sida ni har.
*************************
Nu ska jag fortsätta att virka!
Det var ju SÅ kul!!!
Ha det bra!
Kram Maja


7 kommentarer:

  1. Vad kul att jag kunde bidra. Ska det bli en schal? Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du haft en bra dag. Jag fick gjort något lite mer men måste köra in till Panduro imorgon, fattas ungefär 6,5 cm tyg till bården, förargligt. Fått en sida till en kudde klar också, ska blogga om tråden jag köpte häromdagen.

    SvaraRadera
  3. Först läste jag som att du hade virkat 47 rutor sen i går kväll... och tänkte att nu är det inte bara en skruv lös ;o) Men du hade hållt på lite längre än så. Fint blir det! För 11 år sen satt jag och virkade mormorsrutor, ett babytäcket till barnet jag väntade. Måste se efter om det ligger någonstans.... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Här händer det grejer som alltid!! men nu har du väl slagit alla rekord som ska virka en färgad gräsmatta... för jag antar att du jämför storleken där de ligger på gräset.. ;) ;) ;) Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Dom är bara för fina dessa mormorsrutor som alla verkar virka nu! Har nog inte gjort dom sedan man var barn, kanske? nej jag ska inte testa igen, har tyvärr inte tiden till det! Mitt raketbränsle börja ta slut:O))Kram..

    SvaraRadera
  6. Testade mormorsrutor på senaste syfestialen men tanke på alla lådor med garner som upptar en hel bokhylla. Har dock inga svarta garner men jag kan ju ta brunt istället :-) Det enda som motar mig är tanken på alla trådar som ska fästas :-(
    Tur att jag blev påmind om duken. Den är fotograferad sedan länge och bilden bara väntar på att läggas in.
    Kram

    SvaraRadera