söndag 26 juni 2011

Vår dag!!!

Frukost på sängen!
Det är ju söndag!
Att det var vår bröllopsdag kom vi att tänka på
 först när vi var ute i skogen och plockade Kantareller!!!
Det blev så pass mycket så att det gick att dela i två påsar och
ge både till vår lilla tant och till mor och far.
Ett helt fält fullt med blommande lin.
(Bilden är tagen i farten på väg hem efter svampleveransen) 
Detta är en bild på mitt älskade Västergötland.
***********************
Vi var på Coop i går för att panta flaskor.
Det slutade med att vi kom därifrån med 
en ny cykel och hjälm till mig!
Det blev kärlek vid första ögonkastet!!!
De tre senaste cyklarna jag har haft har hamnat i händerna 
på två charmerande pojkar!!!
Denna gång kommer jag inte lämna ut nyckeln till låset!!!
**************************
Om inget oförutsett händer med denna
så ska den "vikas" ihop och ut och resa!
Tänkte att Irene kanske skulle gilla att få den som pris.
Hon syr inget själv.
Man behöver ju inte ha sminksaker i den.
Ett garnnystan kan ligga inuti och virknålar och sax
får plats i fickorna runtomkring.
************************************
Tänk vad roligt man kan ha med en vattenslang och lite rörelse!
Det är viktigt att tillåta sig att ha roligt och att "leka"!!!
Även om man är vuxen och firar sin 19:onde bröllopsdag!!!

Jag älskar den mannen!!!

*********************************
Ha en trevlig kväll!!!
kram Maja



13 kommentarer:

  1. hihihi Man är väl inte äldre än vad man gör sig. Kul att barnasinnet finns kvar, det blir mycket roligare då. :)
    Påsen du sytt var jättesöt, spetsen runt blev som pricken över i.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med bus och kärlek! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  3. Kollade just om du skrivit här och det hade du!!Hade tänkt gratta er via mail,,men gör det här och nu.Grattis på eran dag!!Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis till er. Ni ser ut att ha haft en fin dag... ny cykel, fint landskap och barnasinnet kvar... så ska det vara :-))
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Roligt med bus - vattenslang eller utmaningar med tyger.
    Härliga bilder.
    Hjärtekattmönstret hittar du hos Hjärtekatten. Du får skrolla långt ner. Länk finns i mitt inlägg 25 juni.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis på bröllopsdagen! Hoppas att det blir många fler! Att det inte bara är du som är full i bus fick vi ju bildbevis på här :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Hjärtekatterna har semester 1/7-14/8 så mina kissar får bo kvar hemma ett tag. Du kanske får tid att virka någon/några under tiden - och mina kanske får sällskap av något annat djur till ett syskon.
    Såg du min rutiga topp (inlägg 20/6)?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fortsätt leka och ha det bra i ditt Paradis!!
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  9. Ett jättegrattis till Er!!
    Att se linfält ger en varm känsla i själen. Kram Vivianne

    SvaraRadera
  10. Kärlek och bra cykel är livsviktiga ingredienser.Var rädd om båda framöver!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Åh! Så bra att jag inte syr! Den är jättesöt påsen, och kommer att bli flitigt använd. TAck!!!

    För övrigt vill jag säga Grattis så här en dag i efterskott... och grattis till nya cykeln också. Du gör rätt som håller hårt i nyckeln!

    SvaraRadera
  12. Måndag!
    Gratis till vinsten hos Bettan
    http://sytanten-bettan.blogspot.com/
    Kram

    SvaraRadera