lördag 5 november 2011

Inspiration kan komma...

 ...lite var som helst ifrån.
Denna kommer från Dublin Zoo.
Dotra var där igen i torsdags, 
men det var inte förrän i kväll jag fick bilderna på de lösgående påfåglar som bor där.

Egentligen är jag inte så förtjust i Påfåglar.
Jag tycker att de visserligen är väldigt vackra, 
men de känns lite för "struttiga" och fisförnäma för mig!
Det är deras färger som jag fullkomligt 
ÄLSKAR!!!!
När jag hittade härvan med silke/merinoull i dessa nyanser
så glömde jag alla tankar på cerise och lila.
Tack goé herre!
Det gladde mig väldigt att du hade så mycket ärtgrönt
i dina stjärtfjädrar.
Då plockade jag in lite mer av det också!
Jag köper garn och stickar saker 
som ser ut som att de kommer från restgarnskorgen!
 Redan nu har huvudet börjat spana
på nästa sjal/krage som jag ska sticka utav dessa garner.
************
Jag har sytt en hel del idag, 
men innan det är mer färdigt så finns ingen anledning att fotografera. 
I morgon ska jag experimentera med det.
Kanske hamnar det i en sopsäck!
Blir det klart så blir det bild;-)
Håll några tummar, snälla!
*************************
Kväll på er!
Kram
Maja







5 kommentarer:

  1. Visst är påfåglar vackra när de spänner ut sina stjärtfjädrar. Gillar också de färgerna.
    Idag är jag riktigt piggelin :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst finns det härlig inspiration lite överallt runt oss, gäller bara att ha rätt ögon!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. En härlig fågel i grannlåt. Visst är det mycket som kan inspirera. Det kommer att bli en riktigt fin och värmande sjalkrage
    Kram

    SvaraRadera
  4. SÅ fin sjalen är och det är ju en påfågel ;-) helt klart.
    Skoj att inspireras av vad naturen erbjuder. Du har lyckats bra.

    Tack för din kommentar hos mej häromdagen. Den värmde,, Kram till dej!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag hållt tummarna hela dagen ,,vad blev det??Kram

    SvaraRadera