onsdag 20 juni 2012

Ännu en gång...

...händer det!
Jag skickar i väg något och genast kommer något annat till mig!
Jag kallar det för "GOD KARMA".
Gunilla fick sitt bokomslag i går 
och i dag får jag ett kuvert med väldigt varierande tygbitar, 
som blivit över hemma hos EvaJ.
Detta kommer inte att bli enkelt att få ihop till  något,
MEN vad roligt jag ska ha när jag får sätta händerna på dessa bitar av
 Sandi Hendersons tyger.
Kanske kan det bli en liten nesse, 
eller varför inte ett bokomslag till mina egna anteckningsböcker.
Några dagar får det vänta,
men då får jag ju tid att fundera över vad jag vill göra och vad jag mest behöver.
*******************************
I dag var det premiär för vår svampplockar säsong!!!
Tanten på vår gård frågade om vi kunde kolla lite 
när vi gick med Raja på kvällspromenad.
Det kunde vi:
Tyvärr hade jag ingen kamera med, men vi fick ihop
Kantareller till hennes lunchmackor i morgon!
Vi kunde också konstatera att vi inte var först ut i svampskogen!!!
***********
Nu blir det tidig läggning
för i morgon är det "uppe med tuppen" som gäller!!!
Kram 
Maja

9 kommentarer:

  1. Blir kul att se vad det blir av dessa tygbitar.lycka till med skapande

    SvaraRadera
  2. Lycka till Maria!!med skräpet,,,,Här blir det en sen kväll eller tidig natt,,,barna är ute och hoppas studsmatta,,och har hur kul som helst!!Ingen trötthet där inte,,,,/kram till dig

    SvaraRadera
  3. Är inte tiden lite ur led? Kantareller före midsommar?

    Lycka till med tygerna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger!! Men finns det kantareller redan??!! Ja,konstigt, fast gott är det ju...brukar få lite av svärmor när hon varit ute i skogen...själv har jag inget lokalsinne och kommer oftast "bort" i skogen. Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Kantareller redan???
    Lycka till med de härliga tygerna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Är det sant??Kantareller..!!
    Måste säga till dottern, som har så gott om tid:-))
    Lycka till med tygerna och GLAD MIDSOMMAR!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lycka till med småbitarna!
    Önskar er en trevlig midsommar!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Inte tror jag att du bangar ur... det blir nån alldeles extra av de där fina bitarna!! Svamptider redan... näe sommar först!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Herregud, redan kantareller? (Ja jag inser att min kommentar inte är jätteoriginell, men jag måste i alla fall utbrista i den).

    SvaraRadera