måndag 11 juni 2012

Ditten och datten

När man som jag har inniti17ont i händer och leder
så kunde man ju hoppas på roligare saker än
ett rejält migränanfall.
Detta är iaf läget 
och
inte är det kul!!!
***
Här är däremot något som är kul:
skrev i gårdagens inlägg att hon och
medförfattaren Cheryl Arkison
startat en 
 flickrgroup,
där folk som inspirerats av deras bok
kan få sätta in bilder på arbeten och gärna lite av deras scraps.

Jag skaffade mig ett Flickrkonto och satte in dessa.

 http://www.flickr.com/photos/mvgparadis/
Här är adressen till min Flickrsida.
Det är samma bilder som kan ses hos 
Sunday Morning Quilts group.
Ett roligt initiativ som många
bloggar har och roligt att se hur andra inspirerats av
deras bok.
************************************
En annan som har inspirerat mig denna
jobbiga dag är:
Gå in till henne och kolla hur hon löste min scrapsutmaning.
Hon och Annemarlen fick nästan exakt samma storlek på bitar.
Båda löste problemet med bravur!!!
(scrolla bakåt några dagar så hittar ni länken till AnneMarlen).
Än en gång så bevisas det att:
Det är bara fantasin som sätter gränserna för utförandet!
Tack att ni vill vara med och leka!!!
********************
Nu ska jag försöka ta det lite lugnt en stund.
Förhoppningsvis fixar jag att se 
Sverige spela fotboll
om några timmar!
*****
Kväll och Kram!
Maja

5 kommentarer:

  1. Håller med dig fantasi och tid!!!Skall kolla allas sidor och länkar,,nu ,,om nåtet håller.../kram o krya på dig

    SvaraRadera
  2. Usch ja, kan det inte räcka med ledvärk, migränen kan man allt skippa, krya på dig du!Visst det gäller att ha fantasi. Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snart kryar på dig, både vad gäller lederna och migränen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Scraps är härligt... Jenny lyckades bra med sin utmaning.

    Ta det lugnt med händer o leder... njuta av sommaren.
    Kram o ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Ojoj... huvudvärk är hemskt! Migrän kan jag inte uttala mig om, men jag förstår att det ät vidrigt! Hoppas att det ger sig snart!
    Du måste allt varva ner lite Maja och ta det lite lugnare så kroppen hinner med i svängarna!
    Kram

    SvaraRadera