söndag 10 juni 2012

Liten Rapport från Galway

Sanna var ju som sagt på 
den stora Quiltfestivalen i
Galway på Irland.
Utställningen var alldeles underbar och
antagligen lite "svårsmält" 
för jag har bara fått ur henne några meningar om den och det var :
-Mässan är "görbra" och jag vill gå
på den nästa år också!!!
Bilderna är hennes val av de arbeten som
hon gillar.
Förhoppningsvis kan ni förstora upp
dom.
Naturligtvis är de riktigt underbara kviltar!
Mor och dotter har bara inte samma smak i allt!
Det jag tyckte var väldigt bra var att varje 
kvilt här har hängts i sitt eget lilla "bås" med
en klar och tydlig "namnlapp" på sin designer.

Visst blev det en hel del inhandlat
och en del av inköpen ska vi tydligen "göra upp om"!
Det kan bli en spännande batalj, 
för det fanns en hel del godsaker bland de bilder hon skickade hem
på inköpta "fynd".
Jag bjuder på bilder av två av högarna.
Tydligen ska vi sy i starka pasteller och det blir mycket 
Cupcakes och ugglor!!

Bilden på Sanna är tagen av kompisen
                                                    Josefine som var över på
                                             Irland för några veckor sedan och då
var de också i Galway, 
men den gången gick de på stranden och
badade tårna i Atlanten.
********
Nu ska mor ta hund och far med ut på promenad!
Om en halvtimma börjar Irland spela fotboll
och naturligtvis sitter vi här och hejar!!!
************
Kram
Maja

7 kommentarer:

  1. Tänk bara hur många timmar det ligger bakom varje quilt!!!Ojoj....
    Undrar vad Sanna har på G ,med dessa härliga tyginköp??Kram från Varberg

    SvaraRadera
  2. Hmm... jag håller nog med dej om kviltarna.

    Spännande inköp... ser fram emot sömnadsresultaten så småningom.
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  3. Kviltarna ser fina ut men tyvärr gick det inte att få större bilder, troligen för att de sitter ihop tre och tre.
    Spännande inköp. Ni kanske får dela allt på mitten :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra quiltar !!!!Med spänning ska jag se fram emot det som du och dottern ska sy, lika fantastiska färger har ni på tygerna. Jag tror att det blir vackra saker av dom.Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Ojoj... tänk att traska där och se den ena kvilten efter den andra. Inte ser de ut att vara av det enklare slaget heller!!
    det blir spännande att se vad hon handlat till er!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga kviltar! Mina favoriter är Cecile Flegg och Sharon Pedersens. Underbara! Härliga tyger Sanna köpt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Kul att se att Sanna fotat en SBS kvilt!
    kram

    SvaraRadera