onsdag 6 juni 2012

Flaggviftning...

...i Paradiset!
Det kanske är att överdriva lite, men
jag har sytt och haft så roligt!!!   
-Tycker jag känner igen det där, sa KM när jag visade
upp vad jag sytt.
Visst förstår jag om han känner igen slicade tygbitar.
Det har jag sysslat med i många år!
Jag gillar verkligen att skära snett och vint över tyget och få bitarna att luta,
men jag måste erkänna att slica på detta sättet har jag aldrig gjort!
Att sy på ett bakgrundstyg som gör att de färgade bitarna "flyter" runt
var mycket roligt även om det vill till att ha
mycket bottentyg.
Även detta är ett perfekt sätt att bli av med småbitar som
ligger och väntar på att bli sydda.
Nu måste jag erkänna att jag (som vanligt)
inte gjort exakt som mönstret beskrivit,
men lika nog för att kalla det för ett "Hartmanprojekt".
Ha en fortsatt trevlig
Nationaldag!!!
Kram
Maja

10 kommentarer:

  1. Tack för du tänker på den gamla!!!Skall kolla plånboken/kram

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart skojsit arbete du ägnat dig åt idag ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Flott quilt.. Det ser som du har kost deg.. Du er veldig kreativ !! Jeg får ikke sydd så mye for tia ;-(

    SvaraRadera
  4. Ja du har haft det roligt idag ser jag!! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt och läckert det blev.
    Tänk om man hade mer mod och tid och ork...

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tänk vad det enkla blir fint!! Roligt måste det ju vara också! Härliga Majatyger och färger!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Läckert!
    Kram från sömntutan Mia

    SvaraRadera
  8. Superfint, och ser riktigt kul ut att göra. Scrapsvänligt! ( bortsett bakgrundstyget förståss.) kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Superfint, och ser riktigt kul ut att göra. Scrapsvänligt! ( bortsett bakgrundstyget förståss.) kram Jenny

    SvaraRadera