söndag 30 september 2012

Efterlyses!!!

När vi packade och fotograferade några av de skänkta täckena
i går så kom detta som en glad och härlig överraskning.
Här fanns många fina tyger som fick det att klia i
"vilja ha fingrarna".
Ett härligt grönt grodtäcke!
De allra sötaste och mysigaste grodor.
VILL HA!!!
Ja, jag vet. 
Jag sparar ju på snögubbar,
men OM jag hittar ett tyg med grodor eller trollsländor som jag gillar
så "samlar"jag på det också!
Dessutom så samlar Bettan på grodor och hon verkar inte heller ha
fått tag på detta!

Så OM NÅGON vet var jag kan köpa en bit av detta tyg,
eller om jag kan få byta mig till en liten bit så hör av er!
Skriv i kommentarsfältet, eller till min mail.
maria.grahm@tele2.se
Jag vet iaf att täcket kom från Stockholm eller Örebro, 
men det betyder ju inte så mycket nu för tiden.

Helgen har varit hektiskt och var denna söndagen tog vägen
 det vet iaf inte jag!

Den började med att jag fick ett ark med ritningar uppkörd under näsan och
en dotter som hoppade upp i sängen.
-Vilken av dessa ritningar visar en liksidig triangel?
Det fick mig att minnas när hon var liten och kom
tidigt på morgonen med obesvarbara frågor!
Om nu någon tror att jag klarade av att svara på frågan i morse
så var det snällt!
Jag skulle INTE klara av att se skillnaden på en triangel eller en streckgubbe
eller något annat heller när jag fortfarande sover!!!

Nu gör vi kväll!
kram
Maja





10 kommentarer:

  1. Härligt täcke! Men sorry, inte många grodor här hemma. Och inte alls dessa. Lycka till - hoppas ni får napp!

    SvaraRadera
  2. Inga grodor här heller, kolla med Ullis eller Carmen de är grodfantaster. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det var ett härligt tyg och täcke! Har inte sett det grodtyget nånstans, men håller ögonen öppna när jag surfar runt.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Inga grodor här heller... men jag undrar också vart den här söndagen tog vägen??!! mycket hade kunnat göras ute om jag bara hunnit innan det var kväll! Konstigt... men för sent att göra nåt åt!
    Vissa barn förändras aldrig.. på gott och ont!
    Sov Gott
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka mysiga grodor. Tyvärr har jag inga sådana.
    Ja se ungar, i vissa avseenden växer de aldrig upp :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kanske kan det vara en i min lokalgrupp? Hon älskar grodor och jag skall fråga.
    kram

    SvaraRadera
  7. Härliga grodor, i mina gömmor finns mycket men inte dessa...lycka till i sökandet!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Lovar på heders att om jag hittar detta så ska dina händer få klappa det för alltid:)

    SvaraRadera
  9. Sött grodtyg,,men sorry,,har tyvärr inte detta!!Kram

    SvaraRadera
  10. Inte alls kunnig på grodtyger - men jag håller med om att det var fint! Man blir glad av att se dessa blötdjur!

    SvaraRadera