onsdag 19 september 2012

Ojojoj...

...jag har fått två stycken sådana här fina utmärkelser!!!


Man kan ju bara tacka och buga!
Tack snälla, fina och gulliga Bibbi och Immi
jag läser era bloggar med stort intresse!

Reglerna för utmärkelsen är:
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg

 HJÄLP vad svårt!!!
Det finns många bloggar  som jag läser med största nöje.
Här kommer de som jag valt att framhäva denna gång:

Bettan:http://sytanten-bettan.blogspot.se/
För att hon stickar de vackraste vantar och sockar man kan tänka sig.
Garnet rinner mellan fingrarna på henne, snabbt som 17 går det och jag är alldeles full av beundran!
Dessutom bjuder hon på sin vardag i bloggen och man får följa med på
rundvandringar i hennes stad.

Irene:http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.se/
Jag gillar hennes underfundiga humor och älskar att se hennes lille huligan, Hampus
på hans upptåg runt omkring i huset, trädgården och Skåne i allmänhet.
Dessutom så berättar hon om sin man och hans intressanta intressen.
Jag skulle vilja vara en liten fluga på deras vägg.
Det inträffar intressanta händelser här;-) 

Gudrun:http://gudrunsyr.blogspot.se/
För att här visas de vackraste bilder på ljuvliga broderier som införlivats i lappteknik!
Eller bilder på stenhällar och vädertåliga växter!
Naturligtvis är jag avundsjuk, på vad de händerna kan åstadkomma, men inte missundsam!
Allt är så smakfullt, finstämt och vackert!

Gunillahttp://gunilla-sytanten.blogspot.se/
De vackraste och kanske största arbetena kan man se hos Gunilla.
Ordning och reda och nästan alltid full fart!
Snäll och generös och mycket givmild.
Det är mycket trevligt att titta in hos denna sytant!

AnneMarlenhttp://lappatoklart.blogspot.se/
Återigen, vackra bilder och mycket inspiration!
Jag trivs hos henne!

Anledningen till att jag nämnt dessa fem i denna ordning
 är att det är så de just för tillfället ligger i min blogglista!!!

Fy, jag får nästan ångest för alla de som jag inte nämnt!

Tack än en gång för att Ni valde mig!
Era ord om mig stärker!

Kram
Maja




3 kommentarer:

  1. Grattis! Va, roligt! I ❤your blog to!
    Ska ta en kik på de andras bloggar sen, men nu väntar jobbet...:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tack goa du!
    Din blogg är också fylld av inspiration och sömnadsglädje. Blandat med lagom mycket vardagssysslor.
    Kram o ha en härlig höstsdag.

    SvaraRadera
  3. Tack Maja! Jag ska bara hämta mig efter veckans anspänning, sen ska jag ta tag i det här! Trevlig helg!

    SvaraRadera