fredag 29 november 2013

Nu vill jag bara ha roligt!

Köket är efter en hel del möda städat,
fönstren putsade och gardinerna nysydda!
Jag ska försöka "tona ner" julen i år.
Visst är det roligt att plocka fram alla saker, 
men fy 17 vad det är tråkigt att plocka bort!

Jag kan tacka Titti på Ranten för mina nya gardiner!
Snacka om TYGFYND!
Dessutom så har jag spunnit vidare på Annemarlens kommentarer till mig om
tankar på att sy vimplar till vinterns högtider.
Det fick bli en gardinkappa!
Sydd i dag, eftersom den jag hade sytt, inte såg klok ut, 
men det innebär att jag kommer att sy en vinter-girland inom kort;-)!

*********************************
Nu är vi snart i advent och jag kommer att försöka att bara ha roligt dagarna fram till jul.
Just nu är jag bara tacksam över att jag har ordnat det jag har gjort 
och över berömmet som jag fått av min familj!

Jag länkar till AmandaJean
och 
gå gärna in till Sarah (tryck på whoop whoop knappen)
 och titta på allt det fina som brukar visas där!


Ha en skön kväll!
Kram från en trött Maja





7 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i, bara softa och chilla! Vilka härliga "fräsiga" gardiner! Jag kör med mina gamla vanliga jag. Ids inte ens tänka nytt, utan går på i gamla spår!

    SvaraRadera
  2. It's beginning to look a lot like Christmas, Maja! What a lovely backdrop for your eating area. So pretty!

    SvaraRadera
  3. Här har det också köpts nya gardiner till köket, men jag gjorde det lätt för mig, köpte färdig kappa bara att sy sidosömmarna, och den är mer en vintergardin så den kan hänga en bit in på det nya året. Kram

    SvaraRadera
  4. Så julfint du gjort i ditt fönster!! Det räcker länge det där!! Bra tänk att ha roligt istället för att du ska jobba livet ur dig för några juldagar!!
    Vi får väl se om jag kan få fram mina "stakar" då ryggskottet är ett faktum!! Men annars blir det väl jul ändå!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Så tråkig är jag ,,,inga gardiner i köket men väl 2!! stakar i fönstret!!Lite advent i Varberg också/kram

    SvaraRadera
  6. Med tre karlar i huset hoppas jag du fått hjälp med fönstertvätten. Mysig "mathörna" du har. Vi ska pynta lite imorgon med stjärna och julgardinskappa i köket och adventsstake i syrummet.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fin det blev.
    Först såg jag inte kappan... tyckte det var himlen och att du hade massa spetsiga hus utanför fönstret. :)))
    OM jag får tid ska jag också göra några vimlar... tycker det borde vara perfekt jul/nyårspynt.

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera