måndag 13 juli 2015

Att läsa och har läst!

 Dessa kviltböcker är för dagar i soffan eller för den delen i hammocken!
Än har jag bara hunnit "glutta" i den högra,
 men de Irländska kedjorna har jag sett så många varianter på ute på nätet så den tycker jag mig redan ha kikat i.
Boken här läste jag ut i eftermiddags
 och när man slutar en bok med ett stort skratt så vet man att den varit bra!
Den rekomenderar jag starkt!
Tänkvärd och lagom läsning under sommardagar och nätter!
Jag kunde inte sluta läsa i natt.
03.30 var klockan när ögonen inte ville vara med längre.

Sakta men säkert fortsätter jag att visa alster från utställningen i Mora.
Den var väldigt bra och inspirerande och idag njuter jag av färgprakten på dessa vackra arbeten!
Sömmerskorna är värda all cred, så om någon vet vem som sytt så hör av er!
Jag var väldigt lat i år och fotograferade inte namnskyltarna extra som jag brukar.

Kram på Er!

Maja

2 kommentarer:

  1. Och de böckerna har jag också! :-)
    Läste ut "100 mil" igår, gillade den också.
    Fanns mycket inspiration i de där quiltböckerna!

    SvaraRadera
  2. Tack för boktipsen!! Blev nyfiken på Etthundra mil. Quiltböckerna ser också spännande ut. Din tröja i gårdagens blogg blev super, färgerna är jättefina och din make tar härliga kort på dig. Låter spännande med att spinna själv och säkert roligt om man kan. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera