tisdag 21 juli 2015

Godmorgon!

Hoppas att allt är bra med Er!

Gårdagens bloggning hanns inte med!
Jag var så upptagen med att sy denna kvilt så jag glömde både tid och rum!

Storleken är 1 m x 1,31 m innan tvätt och torktumling.
Det är en rätt så bra storlek till en barnsäng eller en "soffakvilt".
Förhoppningsvis når den sin mottagare redan nu i veckan,
 så att hon har något att färggrant att kura under när hon ligger och vilar upp sig.

Himlen utanför mitt fönster är alldeles grå och just när jag skriver detta så hör jag hur regnet
börjar trumma mot plåtarna utanför.

I dag tänker jag sitta och sticka!

Vad ska Du göra?

Ha en trevlig dag!

Kram//Maja

9 kommentarer:

  1. Underbar färgklick! Man blir glad av att se på den.
    Idag skall jag bland annat slå in presenter till minsta dottern som vi skall besöka i Uppsala i helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänkte komma igång med en quiltning, men borde nog klippa syrenhäcken istället. Får se hur det blir :)
    Gun

    SvaraRadera
  3. Härligt täcke du ska ge bort, i dag vila efter en heldag i Köpenhamn med kultur och nöjesbesök. Kram

    SvaraRadera
  4. Färgsprakande härlig kvilt som du sytt. Den kommer säkert att glädja och värma mottagaren.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Very pretty sofa quilt--I like those little pictures you included..hugs, Julierose

    SvaraRadera
  6. Jag skall eller har försökt spola lite undertråd till höstens sömnad!!Detta gör jag!!Kram

    SvaraRadera
  7. Här går det undan, må jag säga! Fint täcke har sett dagens ljus.
    kram

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt täcke! Jag jobbade och sen hälsade jag på min moster på em/kväll. Vi handarbetade inte men vi pratade om det och tittade på bilder:)
    Kram Mia

    SvaraRadera