onsdag 1 juli 2015

Så gick det inte att hålla emot längre!

 Jag bara inte kunde hålla mig längre!
Under ett skype-samtal i eftermiddags var jag tvungen att ha något i händerna och jag föll för frestelsen och lade upp till ärmar på min nya tröja!
Tanken är att jag ska göra slut på de nystan jag har och inte köpa något nytt,
men om det blir för ljust så finns det viss risk att jag lägger en beställning hos Petra på 


Jag kommer att jobba likadant som jag gjorde på min röda tröja.
Den var nämligen jätterolig att sticka 
och jag behövde inte bry mig om hur mycket garn jag hade av var färg.
Dessutom så är den helt underbar att ha på och jag känner att det är en tröja att leva och trivas i.
Nu återstår att se om jag trivs lika bra i en grönblå...


Så här långt har jag kommit nu och jag ska nog sticka en stund till i kväll.


********************************

Så var det det här med min bokutmaning!

Juni var en dag för kort!!!
De senaste dagarnas värme har gjort att jag inte riktigt orkat med att vara inne i mitt syrum, 
så jag gick bet!!

Någon som däremot klarade av att sy och som sydde en snygg bag var Gun.
Till henne skickar jag lite tyger och en varm tanke för att hon är en flitig sömmerska!

Månadens present går till Annette för hennes kommentar den 23 juni!
Tack för Dina kommentarer Annette!
De är alltid lika välkomna!

Nu ska jag öppna en dörr och med det så stänger jag en annan här!

Ha det så gott och ta hand om Er!

Kram//Maja




3 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger du har på din nya tröja!! Garnet ser jätteskönt ut, får nog göra ett besök på Magasinduett jag också. Just nu håller jag på att riva upp några sjalar som jag inte är nöjd med, har hittat ett bättre mönster. Är inte så bra på att improvisera som du. Kraaam från MonicaJ

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga garner du stickar av, klart du blir nöjd ;))

    Kram och Grattis till vinnarna!

    SvaraRadera
  3. Tack Maja!!!!! Jag gillar som sagt utmaningar och dina olika utmaningar håller igång mitt syende.
    Kram / Gun

    SvaraRadera