söndag 15 april 2012

Ja ja...

...timman börjar bli sen och jag är rätt så slut!
Jag ser att jag lade in samma bild två gånger.
Det orkar jag inte bry mig om nu!
Min frimärkskvilt går frammåt, men
jag är ingen fena på att sy rakt.
Inte ens med hjälpmedel!
Det känns som rena robotjobbet att sitta och gasa och försöka kvilta rakt!
Jag vill göra kringelikrokar och mina rosor,
men nu tänkte jag vara "duktig" flicka" och följa mönstret!
Den är långtifrån färdig, 
men när undertråden tog slut för några timmar sedan 
så bestämde jag att det fick räcka för idag!
Nu har jag annat lite små "hemligt" som måste göras några dagar så
jag får plocka undan den och hoppas på att inspirationen och 
lusten infinner sig igen.
Det vore ju lite sorgligt att lägga ner den i en låda och glömma bort den nu
när kanske 4-5 timmar sömnad återstår!
***********
Kväll och Kram
Maja



5 kommentarer:

  1. Ser fint ut. Lägg inte ner den i en låda utan låt den ligga framme så den inte blir "bortglömd".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller till fullo med dig om det där med sy rakt fram, dt är banne mig inte det lättaste ;) Men snyggt blir det ...Hoppas på att sylusten snart återvänder, då ska jag sätta fart med min frimärksquilt...'
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Tycker den är jätteläcker, det man ser! Påminner mig om min barndom. Satt alltid och fyllde i rutorna i rutblocket med olika färger för jag tyckte det blev så fint.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Nä det får inte hända:-)))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Håller absolut med dig..göm inte undan din quilt ,,utan lägg den så synligt som det bara går!!Gör fint!!!Kram

    SvaraRadera