söndag 29 april 2012

Malen i fönstret...

...heter detta mönstret 
eller egentligen på "utrikiska"
"Moth in the Window".
Det är ett av de scrapsmönster 
som Bonnie Hunter delar med sig av i 
tidningen Quiltmaker.
Detta är min Aprilmånads tidningsutmaning.
Hon föreslår att man att man ska matcha en färg med en annan 
istället för att använda cremé eller vitt som bakgrund.
Dessutom så föreslår hon att man ska "leka"
med färger som man normalt inte sätter samman.
Så långt har jag inte kommit.
Jag vill ha en ljus och en mörk nyans av olika färger.
Inte är det bråttom heller.
Ett block då och då 
så får vi se vad det blir!
Det passar bra med min nya
"scraps-satsning".
*********
Idag har jag träffat "mina" Drakar.
Helkul, men tröttande!
Tack för idag tjejer!
Kram på er
och kram till 
alla andra!!!
Maja

9 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin ruta. Genast började jag tänka på alla möjliga (och omöjliga) färgkombinationer. Kan bli hur fint som helst!
    Kram Gun A

    SvaraRadera
  2. Jag väntar och ser hur det blir med dina färger!! Friskt vågat är hälften vunnet vet du väl??
    Det är skönt att bli trött av att ha trevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kram till dig oxså!! Härligt block!!!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte malar...;)) men i tygform var de jättefina...:)) Sutit och bläddrat lite ikväll och filurat lite på ditt och datt...:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Dom här malarna skulle jag också vilja göra! De som flyger runt, vill jag inte veta av!
    Kommer att titta tillbaka då och då för att se fortsättningen.
    Lycka till!!
    Barbro på Gotland

    SvaraRadera
  6. :)) dina malar är fina... och det är ju du som jobbar med dem, ta tygerna du vill ha.

    Ser fram emot fortsättningen...
    här är stiltje. Kram o trevlig valborg.

    SvaraRadera
  7. Himla fina malar! Det är alltid lika inspirerande att träffas och få ta del av allas vackra ting! Jag tackar för gårdagen och jobbar vidare med nya idéer på mina block! Ha en riktigt skön Valborg allesammans! Kram Drak-Nettan

    SvaraRadera