måndag 23 april 2012

Utmaningarnas dag!

Vad konstigt det kan bli!

Jag hade lust att skicka i väg en utmaning till en vän i dag.
Först så började jag fundera på jultyger, men sedan avstod jag.
Jultyger nu, vad tokigt, var min tanke när jag ställde upp
lådan med tygerna i hyllan igen.

Det fick bli ett av mina gamla set med "favvis" tyger i stället.
Vem som får utmaningen?
Det vill jag inte avslöja nu,
men till utmaningen hör att jag vill visa vad det blir.
Hon får sy precis vad hon vill,
bara snodden är med
och om hon vill får hon lägga till tre egna tyger.

Jag  går och postar mitt brev och när jag kommer hem
så har posten kommit.
I brevlådan ligger ett stort vitt kuvert!
I kuvertet ett mönster, ett brev och ett tyg!
Ett tyg med snögubbar!!!
Utmaning från Bambi!!
Sy min duk efter detta mönstret, men
använd tyget och sy i jultyger.
"Evas vårduk 2012"
kommer att heta
"Julafton i Maj".

Det blir "Julafton för Maja"
när jag får plocka fram lådan med jultyger som
jag ställde undan tidigare i dag.
Tänk vad kul att få plocka i
mina snögubbetyger;
Fast det är vår!!!

Mönsterskrivning har tagit upp hela kvällen,
men nu är det Natti, Natti!!!
Kram
Maja

7 kommentarer:

  1. Men...visst är det väl lite så..att vi "jobbar" med juliga saker till sommaren och somriga saker till vintern....precis som det ska vara...vi är väl lite "lagom"!!! Fina jultyger förresten!!! Spännande att få se ditt resultat. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vilka fina snögubbar!
    Katterna är också fina, jag har/hade något liknande som jag sydde en kasse av till en arbetskamret. Undrar om det finns några rester kvar?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med utmaningar, skojsigt med jultyger så här i väntan på våren ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Lite tanköverföring kanske ???? Lycka till med detta lilla bus,,kram

    SvaraRadera
  5. Va spännande!! ska se vad det blir utav dessa fina snögubbar:O))Själv har jag ju sytt eller håller på att färdigställa Tildatomtar:O) Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Jultyger är underbara att klappa på!!! Funkar året runt. Kram

    SvaraRadera
  7. TACK!! Blev överraskad idag! Ska lura lite på detta, så får vi se vad det blir...:))
    Ska bli kul och se vad det blir med snögubbarna.
    Stor kram och TACK igen!
    Mia

    SvaraRadera