fredag 20 april 2012

"Pytte" på gång!

Ni som läser våra olika bloggar vet att jag "råkade" 
ut för en utmaning av Carina
Jag fick tyger som skulle ta slut och jag fick byta ut som jag ville.
Det tänkte ju inte jag på när jag började i förmiddags.
Jag skar bort överflödigt tyg som inte behövdes i Accu-Cuttern, 
men sedan plockade jag in de tyger som jag redan hade skurna.
Jag har alltså plockat in betydligt mer än vad jag tagit bort!
Sorry, Carina. 
Jag antar att det inte riktigt går att bedöma
 nu hur mycket täcken det kan bli av dina scraps, 
men jag glädjer mig åt att det kanske blir något extra täcke på detta sättet.

Jag gillar inte sättet man ska sy dessa pyttetäcken på.

Jag vill kvilta först och kanta sedan.
Det får man ju inte göra här och jag tycker inte att jag är bra nog på detta.
Det är tur att föräldrarna får täcket till sin lilla bebis,
för jag skulle inte kunna med att ta betalt för dessa.
Det kanske inte är så illa som det låter.
Jag vet att jag är väldigt kritisk på mitt eget arbete!

Arbetena är färdigt på en fredag och jag kommer att länka till

och hennes blogg för arbeten färdiga på en fredag.
Använd länken och
gå dit och kolla hennes eget arbete som hon visar idag!
HUR LÄCKERT SOM HELST!!!

Här regnar det och jag sitter i soffan och kurar under 
en av mina kviltar.
Vilken härlig hobby man har som ger så sköna resultat!
Nu väntar jag på min älskade Janome1600p 
som varit hos "doktorn" sedan i måndags!
Jag kommer nog att få vänta minst en vecka till!!!
Stackars mig!!!

Ha en skön fredagkväll!
kram
Maja

6 kommentarer:

  1. Det är väl inga fel på de där täckena! Du är för hård mot dig själv.
    De gör ju gott dit de kommer.
    Kram i regnvädret.

    SvaraRadera
  2. Precis du är för hård mot dig själv, konsten är frigörande sägs det ju. Jag har ju lovat dig att sätta på baksidan så den delen av problemet kan du glömma bort. Har också pyttat idag. Kram

    SvaraRadera
  3. Maja... man ska vara snäll mot sig själv!! Du syr och jobbar, fixar till fina täcken till bebisarna så var lite nöjd!! Det skulle jag var om jag kom mig fram till maskinerna!!
    Kram i regnet

    SvaraRadera
  4. Men Maja varför så kritisk. Gillar det röda jättemycket ,blir glad att se det.
    Ha en bra dag
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Jättefina täcken!! Och jag förstår hur du menar, tycker oxå att det är svårt att få det snyggt med att först sy ihop och se quilta, kan vara orsaken till att jag inte fått nått pytte klart.....Men övning ger färdighet och dessa täcken gör nytta dit de kommer!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Vi talar så mycket med varandra över Skype,,,så jag har glömt av att kommentera dig idag!!
    Eller så är det för att jag har så kul med mina Tumblers....
    Dina täcken är jättefina och resten vet du!!Kram på dig
    Tumblerquilten är klar att montera!!

    SvaraRadera