torsdag 26 april 2012

Två dagars städning...

...och än är det inte riktigt klart!
Fast här är det snyggt nu!
Jag har haft sorteringshjälp i dag också.
I ca: 6 timmar har jag och min kompis städat i lådorna. 
Och medan jag sorterade in tyger i de sista 
så ställde hon sig och strök en hel del av mina "nya" scraps!!!
Tack för det kompis!!!
Hon ställde en snabb diagnos på mig också
Det var något med "tygolist" eller liknande...

Jag är så inspirerad av boken som jag visat i två dagar nu
och jag bara längtar efter att få börja sy ett litet scrapsarbete.
I den kan man läsa författarnas definition av scraps.

Min är väl att om jag tagit av tyget så är det scraps 
om det inte är jättemycket kvar!
Är det ett favorittyg så blir det aldrig scraps, hur liten biten än är!!!

MEN,
för det finns ett stort MEN.
Jag saknar min Janome 1600!!!
Min raksömsmaskin som syr med "raketfart" 
är fortfarande hos symaskinsdoktorn!
I morgon ska jag
ringa och efterlysa den!!!

Nu ska jag sova!!!

Ha det gott!

Kram
Maja




11 kommentarer:

  1. Jojo, städa i syrummet kan man nog göra hur mkt som helst... Som mormor säger: det går väl an att hålla rent om man aldrig tar sig för nåt. Inte så kul! Ska bli kul att se ditt scraps arbete m bokinspiration! Kram ( & godnatt :-)) Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lite roligare och göra tråkiga saker, typ städa om man har en trevlig vän med sig:))
    Jag har suttit vid datorn och kollat på fina tyger hela kvällen!
    Nu blir det sängen!
    Kram och gonatt!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Oj vad det känns igen!!!!Men bild nr 2 är jättefin!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Säger som Mia - det är roligare när man har trevligt sällskap.
    Idag har jag bara varit in i syrummet för att öppna paketet från Lapp-Elisa så det återstår en hel del röjning. Och var ska jag lägga alla tygerna jag nyss köpt när de är tvättade?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tredje dagen gillt,välkommen att röja här också!!Kram

    SvaraRadera
  6. Trots att jag inte har ens i närheten så mycket tyg som du har så känner jag igen röran.... och glädjen när man röjt och kan ta tag i ett projekt som legat på lut.

    Jenny: vilken fantastiskt klok mormor du har!

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  7. Tror att jag också ska skaffa hit nån vän som kan hjälpa mig få ordning på alla tyger... det kan ju vara bra att sortera i färger!
    Kanske kan du sätta dig på tåget... du har ju städvana nu!?
    Så skönt det måste vara att titta in i Paradiset nu... ett tag?!
    Njut nu bara av det och vila lite du Maja!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ser ut som om det blir bra till slut. Visst är det roligt när allt är städat och på sina rätta ställen...Men det gäller att "påt" igen..så inte lusten försvinner..Kram Immi

    SvaraRadera
  9. Härligt! Och skönt att du har projekt att ta tag i ... bara 1600:an kommer hem igen.
    Kram o Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Lite "tygolist" är du nog! Det är väl härligt!

    SvaraRadera
  11. Tygolist är du, annars hade du inte varit Maja!!!!! Så härligt att ha en vän bredvid sig, när man gör något så tråkigt som att städa. Men känslan efteråt är härlig. Trevlig Valborg på dig. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera