söndag 25 maj 2014

Tack & Varsågod!

Gårdagens bild på mina Mug-Rugs i Dresdenteknik
gjorde att jag fått lite frågor om dem i mailen.

Jag lovade att lägga in bilder som visar fram- och baksida på dem.
Något mönster på HUR man syr exakt har jag inte gjort, 
men med dessa stora bilder och lite sömnadskunskap så fixar man
dem relativt lätt.

Jag har inte sytt ett enda stygn på maskin på dessa Mug-Rugs och
kviltningen gjorde jag med moulinégarn.

Här ligger de på en av mina kviltar.
En vacker bakgrund gör dem ännu sötare tycker jag.
Det är Stof-tyger i kvilten.
OCH
I går hade Gun med sig en påse med scrapsremsor till träffen.
Alla som ville ha fick ta.
Jag borde väl inte ha tagit något, 
men kan någon förklara för mig:
-Varför är det alltid roligare att sy i någon annans scraps än ens egna?
Jag valde dessa Stof-tyger!!!

Nu vill det till att jag får sylusten tillbaka!
Det kan ju ha något att göra med att mitt syrum är oerhört varmt nu
när solen ligger på hela dagarna och teglet lagrar värmen!!!

Jag vet iallafall vad jag ska sy av dessa remsor!

Kram på Er!

Maja

2 kommentarer:

  1. Dina mugrugs är jättefina, kanske något jag skulle våga mig på?
    Vilka fina remsor. De ser mer ut som om jag hade valt dem :-9
    kram

    SvaraRadera
  2. Mugrugsen är ursöta tycker jag! Gillar dem! Ska bli intressant att se vad du syr av scrapsen. Kram Ulrica

    SvaraRadera