tisdag 20 maj 2014

Tant Kofta, Magasin Duett & jag

Vad har vi gjort ihop?
Rätt svar är ingenting!
Jag har köpt garn av dom och stickat.
Det är allt, men jag gillar resultatet!

Under förra veckans städning bland mina garner
så hittade jag en massa små nystan med
alpackamohair som jag köpte av Tant Kofta för några år sedan.

Garnet har varit hur drygt som helst och 
jag har använt det i minst tre stycken olika sjalar/halsdukar.
Nu har jag bestämt mig för att det ska bort, 
men inte kastas, naturligtvis!

Eftersom det är så tunt så går det med fördel att stickas ihop med annat garn och 
jag har ju blivit så förtjust i Magasin Duetts, Supersoft, så det var det självklara valet.

Så här blev den första av mina
"sjalar".
Jag är nog egentligen mest förtjust i en inte allt för stor "sak"
som jag kan ha runt halsen på detta sätt.

Under kvällens fotografering så kunde jag inte motstå att knäppa några bilder på
Kaprifolen och Syrenen.
Gissa om det doftar gott i vår trädgård just nu!

Ha det gott!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. hmmmm kjenner lukten av kaprifol helt hit, de dufter skjønt. ja syrinene også. Flott sjal du har strikket deg, det ser deilig ut. Ha en fin dag i morgen.

    SvaraRadera
  2. Vilken rin bild på Dig och också på de andra blommorna!
    kram

    SvaraRadera
  3. Många blommor på dina bilder idag! ;-) Din sjal ser ljuvlig ut och det gör du också! Känner doften av dina vackra buskar ända hit - visst märks det att det är några mil emellan för här väntar vi på att syrenerna ska komma igång. Nu är det bara att njuta varje dag av allt härligt naturen har att bjuda!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Lovely scarf, Maja! Oh, look at the beautiful blooms. Mmm... I love honeysuckle and lilacs. Isn't Spring a magical season, full of beauty for all the senses?

    SvaraRadera
  5. Meen åh... de blommar redan hos er!! Här finns bara knoppar än så länge!! Jag tror att både du och blommorna doftar gott så de så!! Sjalen ser jättefin ut... men du behöver säkert fler... eller hur?? Var bilden nytagen så ser du ju pigg och kry ut!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fin och mysig sjal!
    Kram Mia

    SvaraRadera