onsdag 7 maj 2014

-Tänk inte på det så går det över...

...brukar alltid min mamma säga när jag klagar över att något gör ont.

Nu gör det ju inte direkt ont att mitt syrum ser ut så här:
men en sak är i alla fall säker.
Det kommer inte bli någon ordning i röran här inne
om jag inte tänker på det och gör något åt det!

Nu har jag faktiskt städat och plockat i två dagar
och under tiden jag gjort det så har jag funderat på vart
alla saker kommer ifrån.

Jag vet ju att jag är en ekorre och gärna samlar på mig saker och
jag ser en användning för det mesta,
men snart måste jag lära mig den svåra konsten att skilja mig från
små bitar vadd, teckningar med mönsterskisser och alla dessa scrapsbitar
som bara hör hemma i papperskorgen!
**************************************************

Ja, när sedan KM kom hem och det var dags för en kvällsmacka 
så vägrade jag återvända till "Paradiset"!
Jag har en avslappnande stickning att ta till
när det är "soffadags".

Nu är det dags för ett Natti!

Kram på Er!

Maja



6 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det finns fler som är som ekorrar! Jag har samma problem, svårt att skilja mig från saker man kan få nytta av! *ler* Men jag jobbar på det! =o)

    SvaraRadera
  2. Min mamma sa alltid " det går över tills du gifter dej", om man hade ont...visst gick det över ;) Skönt är det när städningen är klar och man känner sej nöjd med sej själv. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Hej min nya släkting ..ekorre!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Hihi! Det ser nästan ut som i mitt syrum. Jag har en gång som jag kan ta mig fram på mellan alla grejer.
    Kram från en hamster

    SvaraRadera
  5. Män är jägare och kvinnor är samlare - det fick jag höra på en föreläsning en gång. ;-) Gillar ditt syrum - det ser väldigt kreativt ut! :-)

    SvaraRadera
  6. Jaha, och varför ska man inte spara bra grejor!? Tänk vad många gånger jag har tänkt; vilken tur att jag hade den här nu då! Är säker på att samma sak gäller för dig. Så länge du kommer fram till symaskinen så är inget som är i vägen! ;-)
    Vad toppenfin din sjal blir.
    Kramisar

    SvaraRadera