måndag 27 juli 2015

Denna väldigt grå dag behövde jag någonting...

GULT!!!
Något färgglatt att bli glad med!
En liten duk kommer att handkviltas,
 med naiva stygn med pärlgarn nr.8.
Kaffe Fasset kollektivets tyger har lagts samman med Leufstas afrikanska tyger.

Hade min frihandskviltningsmaskin varit "frisk" 
så hade detta lilla arbete redan varit färdigt, men nu stundar timmar med nål i hand!

Färdigt arbete beräknas bli ca:63 x 63 cm.

Bäst att sätta fart så den kanske blir färdig någon gång!

Ha det gott!

P.s. Väldigt bra svar från Er som kommenterade bloggningen igår!D.s.
Tack för det!

Kram//Maja

5 kommentarer:

  1. Ja, bra ersättning för solen som lyser med sin frånvaro även i Skåne!
    Maggan i S

    SvaraRadera
  2. Så kviltmaskinen är inte frisk?? Men då utgår jag ifrån att du är det i alla fall??! Du kan ju vara glad över att du inte sitter där med en stor kvilt som måste bli färdig nu då!
    Nog är dagarna grå nu... lika här som där!
    Jag hoppas att Zacke piggnat till igen. Hundar ska vara friska tycker jag!
    Kram till dig och lite kli till Zacke!

    SvaraRadera
  3. Alldeles rätt, i dagsläget behövs mycket gult och även andra glada färger!
    Inget skoj med sjuka maskiner!!

    Ha det gott, trots skraltig maskin, kram! :)

    SvaraRadera
  4. Gult livar upp en mulen dag!
    Men en trasig maskin :( inte roligt.
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni har bättre väder idag, för det har vi. Gult är uppiggande tycker jag. Hoppas också maskinen får hjälp av "doktorn".

    SvaraRadera