måndag 6 juli 2015

När jag och mina grannflickor var små...

...brukade vi leka "Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin.
"Min sydam" Kerstin äger dessa och lät oss få se och fotografera dom vid ett sytillfälle.
Det fanns en tid när alla hade dockor av olika slag.

Hon som var Tant Gredelin hade en äkta krinolin 
som hennes mor fått ärva efter någon gammal släkting.

Jag var alltid Tant Brun och den tredje tösen alltid Tant Grön.
Tänk att man redan som liten hamnar i ett "fack" och får sin "roll".

I dag har vi haft kalas för mor och far för att fira deras 50- bröllopsdag 
(som var i fredags).

Det var mycket trevligt med middag i det gröna och busiga hundar som sprang omkring.

En sak funderar jag emellertid på:

Jag är storasyster...
...undrar hur jag hade varit om jag hade varit lillasyster.


Nu ska jag strax gå till sängs och lyssna till vinden.
Kvällspromenaden nyss var en blåsig historia.

God Natt!

Kram//Maja


1 kommentar: