söndag 12 juli 2015

"Projekt Påfågel"

 Kära nå´n! 
Nu står jag här med armarna utsträckta och ler in i kameran igen!
Kan jag göra på annat sätt då?
Det är min KM som fotograferar och han lyckas ofta få mig att le!

 "Projekt Påfågel"
Det är min nya tröja  och den har varit färdig i några dagar nu.
På bild med mor och son så är det Anton som kom och höll om mor en stund.

Mönstret är från "den vanliga boken",
men jag hittar på olika varianter varenda gång.
Denna gången hade jag två maskor i var sida som markering på vad som är fram- och bakstycke.
En kul detalj som går vidare ut i ärmarna och upp längs raglanintagningarna upp mot halsen.
Garnet är från Magasin Duett. 
Det heter Supersoft och är ett av mina favoritgarner.

Det där med Påfågel.
 -Ja, jag tjatar, men påfågelns nyanser är verkligen mina favoritfärger!
I dag var vi i Hjo på slöjdmässa och jag köpte lite merinoull 
och dessutom två flor med merino och silkesblandning.
Som man kan se på bilderna med tröjan så har jag redan gett mig på ett försök att spinna!
Jag har ingen vidare teknik, 
men jag hoppas att det trots allt ska kunna bli några handledsvärmare av dom.

****************************************

Några mer bilder från Dalarna.
 Jag har tyvärr ingen aning om vem som gjort dessa arbeten!
Känner Du igen något av dom och kanske t.o.m. är den som skapat dessa vackra alster så skriv en rad i kommentarsfältet.


Måste bara visa vad jag tänker på när jag tänker Dalarna!
Svärmors timmerflottarstuga på den lilla ön som bildats mellan utloppen i sjön.
En fröjd för ögat, men tyvärr en oas för knotten!
Mina ben är prickiga av alla bett som jag drog på mig under timmarna i "knottebo".

Ha det gott!

Kram//Maja


4 kommentarer:

  1. Oh, what a beautiful sweater in blues and greens, Maja! It's such a peaceful colour combination and suits you wonderfully.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar tröja, den ser så mjuk och skön ut och är helt underbar i sina färger. Jag gillar bilden där sonen är med och känner att jag längtar tills barnen vuxit ur sin tonårstid. Den där tråkiga tiden när mamma bara ska finnas och se till att allt flyter på men hon får inte synas och höras. Jag är där nu med mina barn och intalar mig varje dag att det kommer att gå över, vi kommer hitta varandra igen. Må så gott! P.s Vackra bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Sikke en dejlig sweater du har strikket. Blå er altid godt.
    Uha, er der stadig knot? Jeg troede kun, at det var i foråret, at de bæster var aktive.
    Dejlige naturfotos.

    SvaraRadera
  4. Du syr inte bara, du stickar också - underbara tröjor och sjalar förstås!! Det är roligt att få se dig ifrån så många olika sidor!!

    Fina bilder ifrån Dalarna.
    Kram och ha det gott

    SvaraRadera